کد خبر: ۵۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

۱۰ هشدار جدی برای کاربران تلفن همراه

خطرناکترین عادت های کاربران در کار با گوشی های هوشمند چیست؟ این نکات را بخوانید و آنها را جدی بگیرید. برخی از آنها می توانند امنیت شما را تضمین کنند.
به گزارش شیرازه، روزانه میلیون ها نفر در سراسر جهان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و بخش زیادی از وقت خود را صرف پرداختن به آن ها می کنند. مسلما در کنار تمامی مزایا و قابلیت ها، نکاتی نیز وجود دارد که متاسفانه درصد زیادی از آن ها رعایت نمی کنند و ریسک کار کردن با دستگاه را افزایش می دهد.

به نظر شما کدامیک از عادت های معمول کاربران بالاترین ریسک را در حفظ حریم شخصی آن ها دارد و می تواند خطرات فراوانی را متوجه آنها کند؟ در این بخش در قالب اینفوگرافیک هایی به بررسی ۱۰ عادت خطرناک کاربران در کار با اسمارت فون ها می پردازیم.

۱- عدم استفاده از کلمه عبور جهت کار با گوشی هوشمند

۶۳ درصد از کاربران اسمارت فون ها از هیچگونه رمز عبوری جهت باز کردن قفل صفحه استفاده نمی کنند. در واقع دارندگان اسمارت فون ها به میزان ۳۳ درصد بیش از سایرین در معرض خطر قرار می گیرند.

2- ورود خودکار به حساب های بانکداری اینترنتی و وبسایت های مالی

حدود ۳۲درصد از کاربران کلمه های عبور حسابهای بانکی خود را در اسمارت فون هایشان ذخیره می کنند که مسلما کار بسیار خطرناکی می باشد، و خطرناک تر اینکه همین کاربران از رمز عبور جهت کار با اسمارت فون نیز بهره نمی برند.


3- گرفتن، ارسال و نگهداری عکس های شخصی در هوشمند

۲۰ درصد نوجوانان عکس های شخصی خود را از طریق پیام چند رسانه ای یا به صورت آنلاین، با دیگران به اشتراک می گذارند. ۱۷ درصد از گیرندگان این عکس ها، آن ها را با سایرین به اشتراک می گذارند.

4- کلیک بر روی لینک ایمیل های ناشناس

چهار درصد از سرقت های آنلاین از طریق ایمیل های ناشناس ارسال شده صورت می گیرد. روزانه بیش از ۱۵۶ میلیون ایمیل مشکوک در سراسر جهان رد و بدل می شود.


5- ارسال و درج عکس ها به صورت آنلاین در حین سفر

۷۵ درصد از سارقان بازداشت شده اعلام کرده اند که یکی از ابزارهای آن ها برای شناسایی موقعیت افراد، استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.

6- ارسال عکس ها به صورت آنلاین بدون خاموش کردن موقعیت ردیاب

روزانه بیش از ۵۰۰میلیون عکس در سراسر جهان بر روی شبکه های اجتماعی آپلود می شوند و بسیاری از کاربران از این موضوع غافلند که با فعال بودن موقعیت یاب دستگاه، موقعیت دقیق آن ها همراه عکس ها در اختیار سایرین قرار می گیرد لذا توصیه می کنیم که GPS Tag عکس ها را غیرفعال کنید.

7- به اشتراک گذاشتن اطلاعات با افراد کلاهبرداری که به ظاهر از طرف بانک تماس می گیرند

بررسی ها نشان می دهد که حدود ۲۷ درصد از سرقت ها از حساب های بانکی از طریق تماس های تلفنی صورت می گیرد.


8- استفاده از گوشی بدون قاب محافظ

حدود ۲۵ درصد از دارندگان اسمارت فون از قاب محافظ استفاده نمی کنند.

9- اتصال به شبکه وایرلس ناامن

نتایج یک بررسی نشان می دهد که حدود ۵۲ درصد از اتصال های گوشی های هوشمند از طریق شبکه های وایرلس ناامن صورت می گیرد که معمولا Open بوده و رمزگذاری نمی شوند.


10- نداشتن بیمه اسمارت فون

حدود ۶۰ درصد از خریداران اسمارت فون ها در هنگام خرید، گجت خود را بیمه نمی کنند، کاری که در کشور ما مرسوم نبوده و کمتر کسی سراغی از بیمه اسمارت فون خود می گیرد!
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان