کد خبر: ۵۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
قانون 10درصد جایگاه تیم میهمان اجرا نمی شود

«فجر شهید سپاسی» در خانه خودش غریب است

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز باز هم در یک بازی مشکل و سرنوشت ساز فدای مصلحت اندیشی شد و بر این اساس قانون 10 درصد سهم جایگاه هواداران تیم میهمان در بازی فردا با پرسپولیس رعایت نخواهد شد.
فجر سپاسی شیراز در حالی بعد از ظهر فردا یکشنبه به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس تهران می رود که باز هم قانون 10 درصد تماشاگران میهمان در شیراز رعایت نمی شود و اگر مردم استان فارس و استانهای همسایه بخواهند رفتار گذشته خود را تکرار کنند تیم فجر در ورزشگاه حافظیه غریب خواهد بود.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر این بازی در حالی برگزار خواهد شد که تیم فجر به سه امتیاز این بازی برای ادامه حضور در لیگ برتر فوتبال ایران نیازمند است و چنانچه بیشترین صندلی های ورزشگاه حافظیه به طرفداران غیر شیرازی پرسپولیس تعلق گیرد شانس کسب امتیاز تیم فجر کم خواهد شد.

البته باید توجه داشت که اینگونه رفتارها از مسئولین ورزش استان فارس دور از انتظار نبوده  زیرا طی چند بازی گذشته تیم فجر در مقابل استقلال و پرسپولیس همواره فجر سپاسی د خانه خودش نیز به عنوان میهمان بازی کرده است.

درخواست حدود 50 میلیون تومان کرده اند

اما مدیر عامل تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص روند چینش جایگاه های تماشاگران بازی دو تیم فجر شهید سپاسی شیراز و پرسپولیس تهران در ورزشگاه حافظیه خبر از انجام نشدن قانون 10 درصد تماشاگران میهمان داد.

جعفر جعفری تصریح کرد: درخواست خود را با مسئولین هیئت فوتبال مطرح کرده ایم اما آنها در جواب این درخواست اعلام کرده اند که تیم فجر باید بلیط های بازی را خریداری کند تا ما به قانون 10 درصدی عمل کنیم.

وی افزود: خرید این تعداد بلیط یعنی هزینه کرد حدود 50 میلیون تومان پول که ما هم چنین هزینه ای را نداریم.

 مدیر عامل فجر شهید سپاسی شیراز تاکید کرد: زمانیکه پولی نداشته باشیم باید تیم را فدا کنیم که البته امیدوارم بازیکنان جوان و با انگیزه تیم فجر در این بازی نمایش قابل قبولی ارائه کنند.

با مدیر عامل فجر صلاح رفتیم

اما سرپرست هیئت فوتبال استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل قانون 10 درصد تماشاگران میهمان اجرایی نمی شود، گفت: به هیچ عنوان چنین قانونی در شیراز قابل اجرا نیست.

کاووس عباسی تاکید کرد: تنها در حالتی که تیم فجر بلیط ها را از ما خریداری کند می توانیم 10 درصد را به تیم پرسپولیس اختصاص دهیم.

وی افزود: این موارد را با مدیران فجر سپاسی در میان گذاشتیم و با آنها صلاح رفتیم.

سرپرست هیئت فوتبال استان فارس با بیان اینکه بخشی زیادی از تماشاگران بازی فردا از شهرستانها می آیند، گفت: نمی توانیم تماشاگرانی را که از شهرستانها و دیگر استانها به شیراز می آیند را به ورزشگاه راه ندهیم.

این موارد به من ربطی ندارد

اما مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، گفت: این وارد به من ربطی ندارد و مسئول هیئت فوتبال باید در این خصوص پاسخگو باشد.

غلامرضا کمانه در پاسخ به این سئوال که شما به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان باید به جای مصلحت اندیشی به فکر ادامه حیات تیم فجر باشید تاکید کرد: در این خصوص جلسات مختلفی برگزار شده و شما باید اینگونه موارد را از طریق هیئت فوتبال پیگیری کنید.

فجر سپاسی همیشه در بازیهایی که با تیمهای استقلال و پرسپولیس در شیراز داشته یا سهم مساوی با تیم غریب در برخورداری از جایگاه تماشاگران داشته و یا حتی در برخی مواقع سهم کمتری نصیبش شده است.

این در حالیست که تیم فجر به جایگاه های بیشتری در ورزشگاه نیاز دارد تا تشویق هوادارانش انگیزه مضاعفی را برای بازیکنان به ارمغان آورد.

توجیهات غیر منطقی مسئولان هیئت فوتبال مبنی بر اینکه نمی توان تماشاچیانی ک از شهرستان می آیند را به ورزشگاه راه ندهیم در نهایت به ضرر تیم شهر خودشان تمام شده و این مصلحت سنجی ها را چه کسی باید پاسخگو باشد.

تیم فجر سپاسی نباید در خانه خودش غریب باشد و اگر این تیم که اکنون به حمایت و تشویق هوادارانش نیاز دارد به دسته پایین تر سقوط کرد آیا مسئولان هیئت فوتبال پاسخگوی این مصلحت اندیشی هستند.

نظرات بینندگان