کد خبر: ۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲

جلوه های بکری از گنبد نمکی روستای شاه غیب لارستان + تصاویر

روستای شاه غیب یکی از روستاهای دهستان درز و سایبان از بخش مرکزی شهرستان لارستان فارس می باشد که در فاصله ۱۰۷ کیلومتری شهرلار قرار دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از صبح لارستان ، این روستا در موقعیت ریاضی ۲۷درجه ۵۳ دقیقه شمالی و ۵۵ درجه ۰۱ دقیقه شرقی قرار دارد و موقعیت نسبی آن از سمت شمال به شهرستان زرین دشت و از سمت شرق به روستای چاه نهر از توابع شهرستان لارستان و از سمت غرب به روستای کهنه متصل می باشد و از سمت جنوب به منطقه حفاظت شده کوه هرمود ختم می شود.

محل قدیم این روستا در فاصله ۱٫۵ کیلومتری شمال محل جدید روستا که با نام شهرک غدیر نیز از آن یاد می شود واقع است. گنبد نمکی شاه غیب در سمت شمال شرقی این روستا واقع است که مساحت این گنبد ۶۴ کیلومتر مربع می باشد. راه های دسترسی به گنبد نمکی شاه غیب از دو مسیر امکان پذیر می باشد:

۱ . از طریق روستای مزیجان واقع در جنوب شهرستان زرین دشت.
۲ . از طریق راه جاده ی  روستای شاه غیب از مسیر جاده لار-بندرعباس دوراهی چهاربرکه به سمت درزوسایبان از دو راهی روستای چانهر به روستای شاه غیب می رسیم و از داخل روستای قدیم شاه غیب از جاده خاکی سمت شمال غربی به گنبد نمکی می توان دست یافت.(مسیر بهتر)

لینک دانلود فیلم:

 

تصاویر زیر تصاویر اختصاصی Geosa.ir می باشد

Geosa.ir  (2) Geosa.ir  (3) Geosa.ir  (4) Geosa.ir  (5) Geosa.ir  (6) Geosa.ir  (7) Geosa.ir  (8) Geosa.ir  (9) Geosa.ir  (10) Geosa.ir  (11) Geosa.ir  (12) Geosa.ir  (13) Geosa.ir  (14) Geosa.ir  (15) Geosa.ir  (16) Geosa.ir  (17) Geosa.ir  (18) Geosa.ir  (19)

Geosa.ir  (1)

نظرات بینندگان