کد خبر: ۵۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲

امن‌ترین مرورگرهای اینترنت

یکی از مهمترین تجربیاتی که از سری حملات سال گذشته می توان کسب کرد این است که اطلاعات ما به هیچ وجه در محیط اینترنت امن نیست. با حضور یک چهارم جمعیت جهان در اینترنت این موضوع می تواند نگران کننده باشد
به گزارش شیرازه به نقل از افکار، هنگامی که ما برای امن‌تر کردن اطلاعات خود در محیط اینترنت تلاش می‌کنیم به یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مسایل توجه نمی کنیم: مرورگر اینترنت.

نفوذ بهر مرورگرها یکی از شایع‌ترین روش‌های آلوده شدن یک سیستم رایانه‌ای هستند که در صورت ضعیف بودن امنیت آنها، می‌توانند به راحتی باعث شوند تا یک سیستم آلوده شود.

برای این که بتوانیم اطلاعات خود را در اینترنت به بهترین نحو امن نگه داریم بهتر است تا از مرورگرهای امن استفاده کنیم.

جالب است بدانید که نسخه‌های قدیمی مرورگر اینترنت اکسپلورر (نسخه‌های ۶،۷،۸،۹ ) تعدادی از ناامن‌ترین مرورگرها در جهان هستند اما در ایران هنوز از آنها استفاده می شود.

گوگل کروم

مرورگری که تنها چند سال است وارد بازار شده و با اینکه سن آن از سایر مرورگرها کمتر است توانسته سهم بزرگی از بازار را به دست آورد. کروم با قابلیت آپدیت اتوماتیک و هماهنگی با بیشتر آنتی ویروس ها یکی از امن ترین مرورگرها است و برای انواع استفاده ها مناسب است.


ماکستون کلاود

مرورگر ماکستون کلاود برای تمام سیستم عام‌ های معمول ارایه شده و تعدادی از امن ترین امکانات را به شما ارایه می دهد.

سافاری اپل

مرورگر سافاری که این روزها دیگر برای ویندوز منتشر نمی‌شود به عنوان مرورگر اصلی در تمام دستگاه‌های شرکت اپل نصب شده است.


فایرفاکس

در مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا از چندین لایه امنیتی استفاده کرده است تا امنیت این نرم‌افزار را به حداکثر برساند. فایرفاکس اولین مرورگری بود که هنگام ورود به بازار توانست به شدت با اینترنت اکسپلورر رقابت کند.

وایت‌هت Aviator

مرورگر وایت‌هت تنها برای سیستم عامل مک ساخته شده یکی از امن‌ترین مروگرهای بازار است. شرکت وایت هت اعلام کرده که در هنگام ساخت این مرورگر هدف آن ها حفظ اطلاعات و حریم شخصی کاربران بوده است.
نظرات بینندگان