کد خبر: ۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
به همت نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس؛

باند بزرگ قاچاق گوشی تلفن همراه در شیراز متلاشی شد

با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس 11 نفر از اعضای یک باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق گوشی تلفن همراه شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سپاه فجر، این محموله قاچاق حاوی بیش از 5000 گوشی تلفن همراه و تبلت به ارزش بیش از 60/000/000 میلیارد ریالی در 9 خودروی سواری جاسازی شده بود.

این محموله که از دوبی و پس از گذشتن از برخی شهرهای جنوبی کشور و استان فارس(لارستان) و.... وارد شیراز شده بود قرار بود پس از بسته بندی های لازم به سایر نقاط کشور ارسال گردد. سرکرده های باند قاچاق گوشی تلفن همراه، با بسته بندی های به ظاهر قانونی شهر شیراز را مرکز بارانداز محموله های خود قرار داده بودند.

این باند سازمان یافته در انبارها و مراکز متعدد و متنوعی که در شیراز در اختیار داشتند پس از جایگزین کردن قطعات چینی (باتری و شارژ و ...) به جای قطعات اصلی در این گوشی ها و تبلت ها و الصاق برچسب تقلبی شبنم به آن شکل قانونی داده و به بازار استان و سایر نقاط کشور(تهران، اصفهان و ...) ارسال می کردند. انجام این گونه کارها در کوتاه ترین زمان و با استفاده از شبکه گسترده نیروی انسانی در اختیار انجام می شده است.

این محموله که بصورت دریایی از خارج وارد کشور و بصورت زمینی در داخل کشور ترانزیت شده و بوسیله اسکورت هایی که وظیفه پیشنهاد رشوه و ایجاد درگیری تصنعی در صورت مواجهه با مامورین برای متواری نمودن قاچاقچیان را داشتند حمایت و هدایت می شدند.

نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس در راستای مقابله با مفاسدین اقتصادی در حوزه قاچاق کالا در سال حماسه اقتصادی با بررسی های اطلاعاتی لازم و پس از انجام شناسایی های مورد نیاز در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری 11 نفر از عوامل اصلی باند مذکور گردیدند و محموله قاچاق کالای مذکور را کشف و ضبط نمودند.

در میان دستگیر شدگان برخی از رابطین این باند در کشورهای حوزه خلیج فارس، برخی حاملین و توزیع کنندگان کالاهای قاچاق و برخی از مسئولین انبار که وظیفه باز شماری و الصاق برچسب های جعلی و تقلبی شبنم بر روی کالاها را داشتند دیده می شود.

به گفته منابع آگاه این عملیات برای پاکسازی کلیه مرتبطین قاچاق کالا، اعم از خریداران، فروشندگان، واسطه ها و ... ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان