کد خبر: ۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

کشاورزان شیرازی امسال 1 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات داده اند

مدیرکمیته امداد شهرستان شیراز: كشاورزان در شهرستان شيراز افزون بر 16 میلیارد ریال زکات طي 10 ماهه گذشته پرداخت كرده‌اند. بیش از 556 میلیون ریال از كل زكات پرداخت شده توسط كشاورزان و روستاييان در شيراز، زکات خالص و بیش از 51 میلیون ریال زکات مستحبی بوده است.
به گزارش شیرازه، مرآت رسولی گفت: كميته امداد امام خميني(ره) بهترین راه ارتباطی براي رساندن زکات به محرومان واقعي است .

وي كل زكات پرداخت شده توسط كشاورزان را تا پايان دي ماه سال جاري، 16 ميليارد و 805 ميليون ريال اعلام و اضافه كرد: فرهنگ پرداخت زكات در ميان كشاورزان و روستاييان، نهادينه شده است.

رسولي با تاكيد بر ضرورت تلاش بيشتر در خصوص فرهنگ‌سازي مناسب ميان اقشار مختلف براي پرداخت زكات، گفت: بیش از 556 میلیون ریال از كل زكات پرداخت شده توسط كشاورزان و روستاييان در شيراز، زکات خالص و بیش از 51 میلیون ریال زکات مستحبی بوده است.

اين مقام مسئول گفت: هم‌اينك شهرستان شيراز با استفاده از 100 رابط افتخاری و عامل زکات در روستاها و دهستان‌ها و وجود 10 نفر مبلغ روحانی اقدام به نشر و تبلیغ این واجب فراموش شده می‌كنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مصارف زکات پرداختي، کمک به ازدواج، اشتغال، تحصیل، پوشاک، اطعام، مسکن و درمان نیازمندان و همچنين در زمينه‌هايي همچون ساخت مدرسه، مسجد، حسینیه و غیره در محدوده جغرافيايي پرداخت‌كنندگان، است.

نظرات بینندگان