کد خبر: ۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 5 بهمن

چه کسانی در فارس مشمول جریمه‌های سنگین مالیاتی می‌شوند؟

به گزارش شیرازه؛ امروز «خبر جنوب» به سراغ مدیرکل امور مالیاتی فارس رفته تا از او بپرسد: «چه کسانی مشمول جریمه‌های سنگین مالیاتی می‌شوند؟» فرهاد مومنی اما شرکت‌های دانش‌بنیان را از مالیات معاف دانسته و ابراز امیدواری کرده که این معافیت مالیاتی منجر به توسعه فعالیت این شرکت‌ها در واحدهای تولیدی و در نهایت رونق واحدهای صنعتی بشود. صفحه هفت این روزنامه هم تماما به مسابقات قرآنی در شیراز اختصاص یافته و تیترهایی هم‌چون «سومین حرم اهل بیت(ع) در گرماگرم یک رقابت آسمانی»، «شمیم بهشت در همایش شگفتی‌های علمی قرآن پیچید»، «لحظه‌های ساده و زلال با قاریان و حافظان قرآن کریم» و ... دیده می‌شود.

«نیم‌نگاه» اما امروز مثل روزهای دیگر، نیم صفحه اول‌اش پر بود از انواع و اقسام تیتر! نه آن روزی که نصف نصف صفحه اول را تبلیغات پر می‌کرد و نه حالا که هرجا را می‌بینی تیتر است و عکس! «شورای شهر از شورای شهرداری به سمت نقش محوری خویش برود!» فارغ از این‌که این تیتر چه می‌گوید، انصافا چرا جدای از اخبار، باید هر تیتری که تولیدی این روزنامه است، به چندین دقیقه زمان برای فکر کردن نیاز داشته باشد تا معنای آن تا حدی شفاف بشود؟ اصلا این علامت تعجب آخر تیتر، چه معنایی دارد؟ شیرازه صمیمانه به سردبیر این روزنامه توصیه می‌کند تا در افزایش بار حرفه‌ای آن بکوشد.

«شرط دولت برای کاهش قیمت خودرو»؛ این را «افسانه» تیتر یک خود کرده است. وزیر صنعت گفته اگر میزان تولید خودرو افزایش یابد، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. انشاء الله که این شرط که از زبان کسی بیان شده که خودش در ابتدای دولت روحانی چراغ سبز افزایش قیمت خودرو را روشن کرده بود، یک نوع رفع مسئولیت از افزایش احتمالی قیمت خودرو نباشد. در صفحه اول این روزنامه از قول معاون فرهنگی دانشگاه شیراز آورده شده که «عدالت و اعتدال خط مشی فرهنگی دانشگاه است» و «به هیچ گروه و جریان خاصی از فعالات دانشجویی رانت نمی‌دهم». باز باید امیدوار بود که این گفته به صورت کامل محقق شود، هر چند در برخورد با اقدامات غیردانشجویی گروه‌هایی که به اسم دانشجو پاتوق احزاب اصلاح‌طلب شده‌اند هم عدالت برقرار شود و اغماضی صورت نگیرد.

نظرات بینندگان