کد خبر: ۵۲۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲

مسئول سازمان بسیج مهندسین فارس: زمینه‌های جذب نیرو در ۱۲۰ رشته مهندسی را فراهم کرده‌ایم

راه‌اندازی آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی و ‌حرفه‌ای، پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های گوناگون از جمله در کشاورزی و صنعت از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال جاری بود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین فارس گفت: اگر سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه ۲۴ اصل راهبردی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی را به طور جدی و دقیق اجرا کنند؛ حماسه اقتصادی تحقق خواهد یافت.

سید ابوالحسن حقایقی در همایشی که به مناسبت گرامیداشت روز مهندس و تجلیل از مهندسین بر‌تر به همت سازمان بسیج مهندسین استان فارس برگزار شده بود، افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات اصلی کشور است که باید براساس رهنمودهای رهبری در این زمینه اقدام کنیم تا حماسه اقتصادی تحقق یابد و کشور پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه خام‌فروشی بزرگ‌ترین مشکل صادرات است به یکی از بندهای طرح اقتصاد مقاومتی که مربوط به مناطق اقتصادی ویژه و آزاد است، اشاره و اظهار کرد: توان علمی پرقدرتی پشت این ۲۴ اصل است و تمام بندهای ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، راهبردی و عملیاتی است.

حقایقی با تصریح اینکه تمام شرایط و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ۲۷ منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که ما نیز مجری طرح صنایع انرژی‌بر جنوب کشور هستیم و با اجرای این طرح نه تنها در جنوب کشور بلکه در سراسر کشور شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. عضو شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین فارس تاکید کرد: اگر اصل مربوط به مناطق اقتصادی اجرا شود، خام‌فروشی در بخش تولید کاهش خواهد یافت.

ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در فارس

مسئول سازمان بسیج مهندسین فارس هم در این مراسم با تصریح اینکه مهندسان بسیجی استان فارس در سطح کشور پرآوازه هستند، گفت: روز مهندس به افتخار دانشمند ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی نامگذاری شده است که باید در این روز یاد همه شهیدان از جمله شهید مصطفی چمران و شهدای مهندس جنگ تحمیلی، شهدای عرصه انرژی هسته‌ای و شهید شاخص سال۹۲ «امیر مهرداد» را گرامی بداریم.

محمد کریمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، آنان را سند مظلومیت ملت ایران دانست که در حافظه تاریخی مردم خواهد ماند و افزود: این دانشمندان باعث شدند که پرچم «ما می‌توانیم» همواره بر قله های سرافرازی برافراشته نگاه داشته‌ شود.

وی از ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در این استان و امضای تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز در حوزه‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری توسط بسیج مهندسین فراهم شده که امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس، استاندار فارس، شهردار شیراز و اعضای شورای شهر بتوان گوشه‌ای از ظرفیت‌های بالای فارس را به منصه ظهور برسانیم چراکه حق استان فارس نیست که با وجود ظرفیت بالا، وضعیت صنعت آن اینگونه باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان فارس با اشاره به فرموده مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه «امروز در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم» بیان کرد: هنگام فرارسیدن وعده الهی نزدیک است و چه بهتر که در این کارزار با دو بال علم و ایمان در لشکر ام‌القری جهان اسلام و لبیک‌گو به فرمان رهبر معظم انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة‌ا... (عج) باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه‌های جذب نیرو در ۱۲۰ رشته مهندسی را فراهم کرده‌ایم، پیش‌بینی کرد: تا پایان سال ۹۲ جمعیت اعضای این سازمان به بیش از ۹ هزار نفر برسد. مسئول سازمان بسیج مهندسین استان فارس به راه‌اندازی گروه‌های مشاوره در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف تخصصی برای انجام عملیات‌ عمرانی و دیگر فعالیت‌ها در سازمان بسیج مهندسین استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی و ‌حرفه‌ای، پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های گوناگون از جمله در کشاورزی و صنعت از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال جاری بود.

کریمی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی توسط مهندسان عضو سازمان با هدف محرومیت‌زدایی، راه‌اندازی تیم‌های مهندسی معکوس و پیگیری بحث اشتغال از طریق تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی و ایجاد سایت ۶۲ هزار هکتاری صنعتی و کشاورزی از جمله اقدامات سازمان بسیج مهندسی بوده است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای مهندس استان فارس و مهندسان بسیجی نمونه با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر شیراز و پروفسور شرقی، چهره ماندگار و دانشمند بر‌تر جهان تجلیل شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سمانه کاویانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
0
با سلام بسیار خوشحال شدم از این خبر خوب سایتتون امیدوارم منم جزء یکی از شاغلین بشم