کد خبر: ۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس:

آمار سوادآموزان فارس از مرز 4 هزار نفر گذشت

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از زیر پوشش قرار گرفتن بیش از 4 هزار سوادآموز در این استان در دوره سوادآموزی تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.
 به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، دکتر ناصر قجری گفت: 4 هزار و 100 سوادآموز تا پایان بهمن ماه سال 1392 زیرپوشش دوره سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه سوادآموزی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی شیراز که توسط اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی سوادآموزی استخراج شده است، استان فارس موفق به ثبت‌نام از 4 هزار و 100 سوادآموز در دوره سوادآموزی شده است.

قجری آمار دوره‌های دیگر سوادآموزی را نیز اعلام کرد و گفت: در دوره تحکیم سواد 2 هزار و 200 نفر و در دوره انتقال که معادل پایان دوره ابتدایی بوده، بیش از 2 هزار و 900 نفر زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه و با توجه به رتبه‌های اعلام شده توسط سازمان سوادآموزی بیان کرد: استان فارس در دوره‌های تحکیم سواد و انتقال جایگاه بسیار خوبی را دارد و امید داریم در سال 93 نیز بتوانیم علاوه بر تثبیت جایگاه خود ارتقای آن را شاهد باشیم.

وی دوره سوادآموزی را مهم‌ترین دوره برای ریشه‌کن بی‌سوادی عنوان و خاطرنشان کرد: در سال 92 فقط توانستیم افزون‌بر 20 درصد از سهمیه سوادآموزی که سازمان مرکزی به این استان محول کرده بود را تحقق بخشیم که از دلایل مهم و عمده آن، در اختیار نداشتن آموزشیاران سوادآموزی و عدم انگیزه در سوادآموزان بود.

قجری مهم‌ترین عامل در جذب سوادآموزان را همراهی روسای ادارات و مدیران مدارس برشمرد و گفت: تا زمانی که روسا و مدیران مدارس پای کار نیایند، کار سوادآموزی پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان