کد خبر: ۵۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲

برتری هنرمندان فارسی در جشنواره بین‌المللی هنر عمان

هنرمندان شیرازی در جشنواره بین‌المللی ۲۰۱۴ هنر عمان خوش درخشیدند.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدهادی ستایش مدیر عامل انجمن‌ هنرهای تجسمی و سنتی فارس به موفقیت 6 هنرمند شیرازی در جشنواره بین‌المللی 2014 هنر عمان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره هنرهای بومی و فولکلور مورد توجه هنرمندان بود و هنرمندان شیرازی در رشته‌های خاتم، طراحی فرش خط، نگارگری و نقاشی در کنار هنرمندانی از تمام کشورهای دنیا شرکت کرده بودند.

ستایش درباره تأثیر این جشنواره‌ها در ارتقا و رشد هنر افزود: در این جشنواره‌ها هنرمندان کشورهای مختلف با هنر دیگر کشورها آشنا می‌شوند و این مساله علاوه بر اینکه موجب ارتباط فرهنگی و هنری بیش‌تر کشورها با هم می‌شود،از لحاظ اقتصاد هنر نیز به نفع هنرمندان است.

وی گفت: مهم‌ترین حمایت مسئولان از هنرمندان، شناسایی و اطلاع‌رسانی از چنین جشنواره‌هایی است و با حمایت از فعالیت‌های کارشناسی شده هنرمندان می‌توان چنین موقعیت‌هایی را در ایران نیز ایجاد کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: این انجمن برای گسترش هنر تلاش دارد برنامه‌های هنری مختلف ایجاد کند که از نمونه‌های آن می‌توان به سفر هنرمندان مالزیایی در 2 ماه آینده به شیراز اشاره کرد.

مدیر عامل انجمن‌ هنرهای تجسمی فارس گفت: این سفر با هزینه شخصی هنرمندان و به دعوت یونسکو صورت گرفته است و حمایت بیشتر مسوولان در چنین برنامه‌هایی سبب دلگرمی بیشتر هنرمندان و شناخته شدن هنر اصیل ایرانی در جهان می‌شود.
این جشنواره در شهر مسقط برگزار شد.
نظرات بینندگان