کد خبر: ۵۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

عده‌ای بنا دارند مجلس خبرگان را از قداست بیاندازند

یکی از این توطئه‌ها سخنی بود که یکی از دگراندیشان در همدان گفت و این سخن نماینده تفکری در جامعه برای از بین بردن قداست‌ها و نفوذ در مجلس خبرگان رهبری است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: در پانزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان مسائل توافق‌نامه ژنو، اقتصاد مقاومتی و مسائل اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز نکاتی را مطرح کردند.

وی افزود: عده‌ای بنا داشتند مجلس خبرگان را از قداست بیاندازند و آن را به سمت دیگری برانند و در این راستا توطئه‌هایی را ساماندهی می‌کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی از این توطئه‌ها سخنی بود که یکی از دگراندیشان در همدان گفت و این سخن نماینده تفکری در جامعه برای از بین بردن قداست‌ها و نفوذ در مجلس خبرگان رهبری است.

ایمانی اضافه کرد: سخنرانی این فرد زنگ خطری بود که البته دستگاه قضایی وظیفه خود را درباره حرمت‌شکنی به قداست‌ها انجام داد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی فرمودند بنده نگران مسئله فرهنگ هستم و اساس باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان فرهنگی باید توجه داشته باشند که چه می‌کنند و بدانند که با مسائل فرهنگی نمی‌شود بی‌ملاحظه‌گی کرد.

وی ادامه داد: جامعه ما دینی است و اگر برخی روزنامه‌ها قداست‌شکنی کنند با فکر و ایده مردم ما سازگار نیست و باید بدانند در جامعه‌ای که علما و فضلای قم حاضر هستند و مجالس و محافل مذهبی برگزار می‌شود سنجیده‌تر بنویسند و در برخی مواضع خود تجدید نظر کنند.

ایمانی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: زینب کبری در ابلاغ پیام شهادت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در شهری که خفقان بر آن حاکم بود لحظه‌ای درنگ نکرد و از هر فرصتی برای دفاع از مقام ولایت بهره برد.

وی افزود: روز ولادت وی را روز «پرستار» نام نهادند که نام با مسمایی است و نقشی که پرستار در سلامت بیمار ایفا می‌کند از نقش دارو بالاتر است.

به گفته امام جمعه شیراز، مشکلات و سختی‌های متعددی در شغل پرستاری وجود دارد و ملاطفت پرستار با بیمار نشات گرفته از روح برادری و خواهری دینی است و اجر معنوی بالایی برای پرستار در روایات ذکر شده و نظام جمهوری اسلامی باید نسبت به این قشر آنچه می‌تواند انجام دهد.

ایمانی با اشاره به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید، بیان کرد: در روایات شهادت بالاتر از هر نیکی دانسته شده و آمده است که بالاتر از شهادت کمال فردی دیگری نیست.

وی تصریح کرد: آنچه از ارزش‌های جامعه ما باقی مانده به برکت خون شهدا و آنچه خدمتگذاران می‌توانند خدمت کنند به برکت خون شهدا است که اگر آنان نبودند نه جامعه‌ای می‌ماند و نه مکتبی، نه پیامبری و نه قرآنی، و پاسداشت جایگاه آنان وظیفه همگی ما است که همگان وامدار خون شهدا و صبر خانواده آنان هستیم.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: توجه به منابع طبیعی و جنگل‌ها از مهم‌ترین مسائل است و کشورهای استعمارگر با روش توسعه خود بسیاری از منابع جهان را از بین برده‌اند.

وی اضافه کرد: آلودگی شیراز هنوز به حد خطر نرسیده و باید کوشش کنیم این هوا و این باغات حفظ شود و اجازه ندهیم منابع طبیعی تاراج شود.

ایمانی ابراز داشت: در روایات آمده اگر یک نهال در اختیار شما هست و عمرتان به سر آمده آن نهال را بکارید و بعد برای رفتن آماده شوید.

وی در پایان، مسئولیت جدید آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب در تولیت آستان احمدی و محمدی را تبریک گفت و برای وی در ادای این مسئولیت اللهی آرزوی موفقیت کرد.

نظرات بینندگان