کد خبر: ۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۲

برگزاری پیش‌یادواره شهدای غواص آبی خاکی فارس

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، پیش‌یادواره 2 هزار و 400 شهید غواص آبی خاکی این استان در منطقه اروندرود برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، سردارسرتیپ غلامحسین غیب پرور، ظهر پنجشنبه، 15 اسفندماه در مراسم پیش یادواره شهدای آبی خاکی و غواص استان فارس، که در منطقه اروندکنار و محل اجرای عملیات والفجر 8 برگزار شد، گفت: وقتی می گوییم رزمندگان از رودخانه اروند عبور و فاو را تصرف کردند، تصور سختی کار بسیار دشوار است مگر در کنار اروند رود باشی و عظمت این رودخانه وحشی را ببینی.

وی با اشاره به خصوصیت های رودخانه اروند و دیدگاه نظامیان متخصص جهان در خصوص عبور از چنین رودخانه ای با عرض حدود یک و نیم کیلومتر و 4 دوره جزر و مد در طول شبانه روز، گفت: سرعت جریان آب در ساعت های از شبانه روز به 80 کیلومتر در ساعت می رسد! اما فرزندان این آب و خاک، رزمندگان جوان ایرانی، برای دین، برای اسلام و نظام اسلامی این کار بزرگ را کردند و در تاریخ جهان ماندگار شد.

این رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس، با تصریح اینکه گاه اختلاف جزر و مد این رودخانه به دومتر می رسید، یادآور شد: در علت و فلسفه دفاع 8 ساله یک کلمه کافی خواهد بود و آن احیای دین است، آنهم دین اسلام ناب محمدی که مد نظر حضرت امام(ره) بود.

وی با تاکید براینکه تمام نقاط عملیاتی دوران جنگ، مقدس است، گفت: رزمندگانی که در وجب وجب این خاک نبردکرده و از اسلام دفاع کردند، نه تنها همیشه با وضو بودند بلکه دائم الذکر بودند، وقتی رزمندگان از رودخانه عبور می کردند ملائکه نظاره گر بودند و چشمان حضرت ولی عصر(عج) نظاره گر آنان بود، باید فهمید که آنان با چه انگیزه و قدرتی از این رودخانه قدر عبور کردند.

غیب پرور با یادآوری اینکه بعضی از رزمندگان، به واسطه خلوصی که در آنان ایجاد شده بود، مستجاب الدعوه بودند، به ذکر خاطراتی پرداخت و تصریح کرد: اینجا هیچ حجابی بین رزمندگان و خداوند وجود نداشت، سلول سلول و ذره ذره بدن های مطهر شهدا،وصل به خداوند بود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: علت شکست در زندگی، دادن جای خدا به دیگر چیزها است، خداوکیلی امروز نسبت به گذشته وضع زندگی همه ما بهتر شده اما توقعاتمان بالاتر رفته و مدام نق می زنیم و ایراد می گیریم و ناله می کنیم. امروز در این مکان مقدس می توانیم عهد ببندیم که جای خدا را به هیچ چیز ندهیم، جای خدا را با هیچ چیز عوض نکنیم، آنوقت به درستی می توان شیرینی واقعی زندگی را حس کرد، فهمید.

سردار غیب پرور با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات های مختلف کربلای 4 و 5 و والفجر 8، تاکید کرد: ایستادگی، عزت مندی و سرافرازی عده ای که دلداده امامشان بودند، موجب آن افتخارات ماندگار شد، چه کسی تردید دارد که شلمچه نقطه ای از بهشت خداوند نیست، اگر باورکنیم که این منطقه قطعه ای از بهشت است، باور خواهیم داشت که قدمگاه حضرت حجت ابن الحسن عسکری(عج) هم هست.

وی در خصوص علت برگزاری یادواره های شهدا گفت: شهدا به فاتحه خوانی نیازی ندارند، آنقدر که ما به شهدا نیازداریم آنان به ما نیازی ندارند، ما نیازمند گدایی در خانه ی شهدا داریم، این مجالس را می گیریم که بگوئیم شهدا این عملیات ها را انجام دادند، از اروند گذشتند، حصرها را شکستند و موفقیت ها را کسب کردند که اسلام بماند، آنهم نه اسلام امیرعبدالله که اسلام ناب محمدی حضرت روح الله(ره).

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: این اسلام ناب کدام است؟ همان اسلامی که در راس آن ولایت مطلقه ی فقیه قرار دارد، ولایت فقیه عمود خیمه ی اسلام است، در جلسه شهدا باید این را تذکر داد که نجات، ترقی، رشد و پیشرفت ما در تبعیت از نایب الامام حضرت آیت الله خامنه ای است.

به گزارش ایسنا، در مراسم پیش یادواره شهدای آبی خاکی که به همت سپاه بسیج ناحیه بقیه الله شیراز و با حضور قریب به 3 هزار نفر از سراسر فارس در محل اروندکنار برگزار شد، بالغ بر 40 تن از مدیران این استان و شهر شیراز نیز حضور داشتند.

یادواره شهدای آبی خاکی استان فارس، روز 22 اسفندماه در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان