کد خبر: ۵۲۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲

«روستای بنک» در دل شهر خرامه + تصاویر

در بخش جنوبی بافت قدیم خرامه محله ای به نام «بنک» وجود دارد که رنگ و بویی از ساختمان های مقاوم در آن مشاهده نمی شود.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، سالها پیش شهر خرامه دارای چهار دروازه کربالی، کرمانی، باغی و قبله ای بود و مردم این شهر به مرکزیت قلعه بهرام گور خانه هایی ساخته و در آن زندگی می کردند؛ محله بنک در جنوب این قلعه و در نزدیکی دروازه کرمانی و قبله ای وجود دارد.

به دلیل قرارکیری این محله در بافت تاریخی شهر، ساخت و سازها با مشکلاتی روبرو است؛ به گفته مسئولان مربوط این مسائل بدین شرح است:

محمد انصاری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرامه گفت: مشکل محله بنک این است که در حریم میراث فرهنگی قرار دارد، اگر میراث فرهنگی و شهرداری مجوز دهند بنیاد مسکن برای تغییرات اقدام خواهد کرد.

ذبیح اله محسن زاده نایب رییس شورای شهر خرامه اظهار داشت: خانه های این محله به علت کلنگی بودن، مناسب میراث فرهنگی نیست و با توجه به درخواست های مردمی باید تخریب شود چرا که محل امنی برای حیوانات، خلافکاران و زباله ها شده است.

وی افزود: متاسفانه بافت خشتی که هم قابل نگهداری باشد و هم دارای عقب نشینی مناسب برای عبور و مرور باشد در خرامه وجود ندارد.

هادی عباسی نماینده میراث فرهنگی در خرامه اذعان داشت: در صورتی که هر یک از مالکین منازل داخل حریم میراث فرهنگی بخواهند تغییراتی اعمال کنند می توانیم از طریق اداره کل پی گیری کنیم.

گفتنی است که با توجه به پایین بودن ضریب ایمنی این گونه منازل در صورت بروز کوچکترین حادثه غیرمترقبه ای، اتفاقات جبران ناپذیری به وقوع خواهد پیوست که باید این مسئله مورد توجه ویژه مسئولین امر قرار گیرد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خرامه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
0
اثار باستانی خرامه که خانه های قدیمی هم جزء ان است در حال تخریب است و برای جلوگیری از تخریب انها از سوی مسئولین خرامه هیچ کاری نمیشود(جهت اطلاع مسئولین استانی)