کد خبر: ۵۲۸۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
واکنش معاون وزیر جهاد به موضوع حق ماموریت میلیاردی

منکر برخورد با تخلف نیستیم/ برخی قصاص قبل از جنایت کردند/ امید به برائت داریم

به طور قطع این کشور قانون دارد و هر کس تخلف کرد مورد برخورد واقع می‌شود، اما حقوق بعضی از این دوستان در عرض 30 سال با احتساب پاداش از یک میلیارد کمتر است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به خبر حق مأموریت 12 میلیارد تومانی در سازمان جهاد کشاورزی فارس با تصریح اینکه اگر از لحظه هجرت پیامبر اکرم(ص) تاکنون به دقیقه محاسبه شود، این رقم کمتر از یک میلیارد خواهد بود، اظهار کرد: بعضی اوقات با اعداد درست برخورد نکرده و قبح آن پیش ما شکسته می‌شود بنابراین گمان می‌کنیم اگر اعداد را بر هم سوار کنیم، کارهای ما مهم‌تر می‌شود.

محمدعلی جوادی در آیین تودیع و معارفه رییس جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به سخنان مطرح شده در رسانه‌ها گفت: هیچ‌کس در هیچ پست و مقامی منکر برخورد با تخلف نیست؛ هر چند امید همه ما به برائت است اما اینگونه رفتارها که موضوع اثبات نشده را با بزرگنمایی اعداد به یک نفر نسبت دهیم، شایسته و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی ضمن بیان اینکه حساب کرده‌ام حقوق برخی دوستان طی 35 سال با احتساب پاداش و حق ماموریت و اضافه کار از یک میلیارد کمتر است، این سوال را مطرح کرد که آیا اگر کسی هم تخلف کرده باشد، این تخلف به سیستم و مجموعه برمی‌گردد که مسائل سازمانی را دهان به دهان می‌کنید؟

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور قانون، سیستم، بازرس، قاضی و امنیت دارد و به طور قطع هر کس تخلف کرد با او برخورد می‌شود، تصریح کرد: چطور می‌توانیم قبل از آن که چیزی اثبات شود برخی مطالب را طرح و قصاص قبل از جنایت کنیم.

وی با بیان اینکه تا زمان بررسی پرونده و صدور حکم نهایی نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد، تصریح کرد: اشکال کار این است که تا قبل از اینکه حکم نهایی صادر شود، اظهاراتی گفته شده که انشاءالله همه روی نیت خیر بوده اما روال قانونی این است که اول بررسی شود سپس به دادگاه رفته و حکم صادر شود آنگاه که حکم قطعی شد، رسانه‌ای شود.

جوادی با یادآوری اینکه در مسائل فقهی اگر کسی حتی به اعدام محکوم شود و ماموری به اشتباه به فرد اعدامی سیلی بزند برای آن سیلی باید حد زده شود، تصریح کرد: چگونه است که برخی مطالب بی‌پروا بیان می‌شود؟ درخصوص موضوع اخیر هم تیتر رسانه‌ها و روزنامه‌ها به سمتی رفت که خدمات بیش از دو هزار پرسنل خدوم جهاد را نادیده گرفتند و به آن خدشه وارد کردند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما قدرشناس تک تک کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هستیم، افزود: از رییس جدید جهاد کشاورزی فارس درخواست می‌کنیم برای وضعیت درونی سازمان وقت بیشتری بگذارند و ما نیز از وزارتخانه کمک می‌کنیم تا حقوق، اضافه کار، پاداش پرسنل به موقع پرداخت و مشکلات کارکنان از قبیل مسکن و غیره حل شود چرا که حل این معضلات ایجاد آرامش و انبساط خاطر را به همراه دارد و باعث می‌شود کار در بخش کشاورزی رونق یابد.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: از طرف وزارتخانه جهاد کشاورزی از مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور که با غرس نهال این هفته را گرامی داشتند، سپاسگزاری می‌کنم.

وی گفت: در سال 92 ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی حماسه سیاسی آفریدند و با تدابیر مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نگاه به درون دارد، افزود: بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی به وزارت جهاد کشاورزی باز می‌گردد و امید است که از طریق بازسازی، نوسازی و تحول در کشاورزی کشور، این مهم اتفاق بیافتد.

جوادی با اظهار امیدواری از اینکه سیاست‌های جدید در بخش کشاورزی تحول ایجاد می کند، گفت: چشم امید پایتخت‌نشینان به استان فارس بیش از سایر استان‌هاست چراکه فارس، قطب بزرگ کشاورزی کشور است.

وی با بیان اینکه 43 درصد صادرات غیرنفتی استان فارس مربوط به بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: حدود 11 درصد تولید محصولات کشاورزی کشور متعلق به فارس است و این استان در تولید برخی محصولات رتبه نخست را دارا بوده و 30 درصد اشتغال فارس نیز در اختیار این بخش است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح‌های محوری زیادی از جمله طرح کاداستر در این استان انجام شده است از ملی شدن این طرح خبر داد و افزود: از مهندس مهرزاد خرد، رییس پیشین جهاد کشاورزی فارس و همکارانشان به دلیل موفقیت در این طرح تشکر می‌کنم.

وی ابراز داشت: برای بهبود موقعیت کشاورزی کشور باید به سمتی برویم که ضریب بهره‌وری را بالا ببریم و تغییر شکل آبیاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی فارس نیاز به آرامش، همکاری و تقویت روحیه دارد، اظهار داشت: به پرسنل جهاد کشاورزی فارس اعلام می‌کنیم در کنار شما هستیم، خدمات گذشته شما را فراموش نکرده و امیدواریم این مجموعه با مدیریت دکتر قاسمی و با همدلی و همکاری مسئولان و نمایندگان این استان در تمام ابعاد رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه اجرای طرح کاداستر در استان فارس حدود یک سال به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است، اعلام کرد: در معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی‌ تامین اعتبار طرح هستیم که دستورالعمل آن تا آخر فروردین ابلاغ می‌شود همچنین از سازمان جهاد کشاورزی استان هم کمک گرفته می‌شود تا انشالله اعتبارات این طرح تامین و اجرایی شود.

جوادی درخصوص وضعیت استخدام نیرو در سازمان جهاد کشاورزی هم به خبرنگار ما گفت: استخدام مهندسین ناظر در دستور کار است که تعداد 7هزار نفر در مرحله اول و در مرحله بعد 3هزار نفر استخدام خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران از اختصاص اعتبارات جدید برای پرداخت تسهیلات خبر داد و افزود: به کشاورزان و دامداران از طریق بانک‌ها و با درصد کمتری از طریق بنگاه حمایت از کشاورزان تسهیلات پرداخت خواهد شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
2
آقاي جوادي كسي در فارس نيست كه از لابي گسترده در وزارتخانه بي اطلاع باشد پس سعي در تطهير ايشان و باند مفسدش نكنيد...
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
2
شکر خدا حسابی شبراز در اختیار جهاد هست، معلومه حسابی سبیل مبارک چرب شده البته منظورم محاسن مبارک هست!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
0
طنز جالبی بود ممنون...
همه میدانند که بیشتر از این حرفها بوده ...