کد خبر: ۵۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
شورای شهر شیراز تصویب کرد

افزایش نرخ پارکینگ‌های شیراز

شورای شهر شیراز افزایش نرخ توقف خودروها در پارکینگ‌های سطح شهر را پیشنهاد داد که در صورت تایید فرمانداری این شهرستان، رسمیت می‌یابد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، شورای اسلامی این شهر  در سی و ششمین جلسه عادی خود، به بررسی لایحه نرخ پیشنهادی پارکینگ‌های روباز، مسقف، مکانیزه، توقیفی و توقف موتورسیکلت ارائه شده توسط کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پرداخت.

بنابر این لایحه، نرخ پارکینگ روباز برای ورودی تا یک ساعت از 4 هزار ریال فعلی به 7 هزار ریال در داخل مرز محدوده ترافیک و 5 هزار ریال در خارج از محدوده افزایش می‌یابد.

همچنین بر اساس این لایحه، نرخ توقف در این پارکینگ‌ها به ازای هر ساعت اضافه از 2 هزار و 500 ریال فعلی به 4 هزار ریال در داخل مرز محدوده و 3 هزار ریال در خارج از محدوده افزایش می‌یابد.

بر اساس همین لایحه به ازای هر 24 ساعت توقف شبانه‌روز در پارکینگ‌های روباز در داخل مرز محدوده 60 هزار ریال و در خارج از مرز 35 هزار ریال دریافت خواهد شد.

بر اساس لایحه پیشنهادی شورا مقرر شد امنیت، زیباسازی، لباس فرم و نظافت پارکینگ‌ها توسط سازمان ترافیک تامین شود.

بنابر همین لایحه به منظور تشویق بخش خصوصی اجازه داده می‌شود نرخ پارکینگ‌های روباز، مسقف، مکانیزه، موتورسیکلت و توقیفی در داخل و خارج از محدوده که مورد نظارت شهرداری است تا سقف حداکثر سه برابر نرخ‌های تعیین شده برای شهرداری وصول شود.

کمیسیون برای پارکینگ‌های مسقف نیز به ازای ورودی تا یک ساعت 10 هزار ریال در داخل مرز محدوده و 7 هزار ریال در خارج از مرز محدوده را تعیین کرد و در همین پارکینگ‌ها 24 ساعت توقف 80 هزار ریال در داخل مرز محدوده و 45 هزار ریال در خارج از مرز هزینه خواهد داشت.

بر این اساس پارکینگ‌های مسقف از ساعت 21 تا هفت صبح به ازای هر ساعت توقف در داخل مرز محدوده 35 هزار ریال و در خارج از مرز به ازای هر ساعت 2 هزار ریال هزینه خواهد داشت.

در لایحه شورا همچنین مقرر شده پارکینگ‌های مکانیزه برای ورودی کمتر از یک ساعت در داخل مرز 7 هزار ریال و در خارج از آن 10 هزار ریال هزینه داشته باشد.

بنابر این لایحه پیشنهادی، در پارکینگ‌های مکانیزه به ازای هر ساعت توقف اضافه 4 هزار ریال در داخل مرز و 7 هزار ریال در خارج از آن دریافت می‌شود و توقف از ساعت 21 تا هفت صبح در این پارکینگ‌ها به ازای هر ساعت آن در داخل محدوه 2 هزار ریال و در خارج از آن 3 هزار ریال تعیین شد.

در لایحه شورا پیشنهاد شده نرخ توقف موتورسیکلت‌ها نیز برای ورودی تا یک ساعت 2 هزار ریال و به ازای 24 ساعت توقف شبانه‌روزی 12 هزار ریال باشد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان