کد خبر: ۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
آیا می توان به تدبیر مسئولان جهرم امید داشت؟

مشکلات اماکن ورزشی جهرم؛ از بلااستفاده بودن تا تبدیل شدن به مخروبه

این شهرستان از امکانات مناسب ورزشی برخوردار بوده اما عدم مدیریت و نبود نظارت و اعتبارات مالی سبب بروز مشکلات در این حوزه شده است
به گزارش شیرازه، برخی از اماکن ورزشی جهرم به سبب سوء مدیریت و عدم نظارت و توجه مسئولان بلااستفاده و تعطیل شده است و نظیر آن استخر شنای شهید فرجام بوده که با وجود تنها چند سال از افتتاح آن طبق گفته مسئولان بیش از 40 مشکل فنی دارد.
پسین جهرم در این باره نوشت: با وجود برخورداری این شهرستان از ورزشکاران بزرگ ملی که برای این شهر و دیار مایه افتخار هستند اما ورزش جهرم دچار کم لطفی مسئولان و بزرگان ورزشی و سیاسی شده است.
 
اگر تاکنون به مجموعه های ورزشی این شهرستان سری زده باشید متوجه صحبت های نگارنده خواهید شد. مشکلات برخی از اماکن ورزشی جهرم سبب شده که با وجود صرف هزینه های عمرانی بسیار، بلااستفاده باقی بماند.
 
مشکلات زمین چمن ورزشگاه آزادگان، زمین چمن ورزشگاه شهید فرجام، استخر شنای شهید فرجام، مجموعه ورزشی نیمه تمام کارگران و غیره ثمره همین کم لطفی ها و بی تدبیری ها است.
 
شاید امروز اگر حرفی از هزینه های مالی و اعتباری برای برخی امور این چنینی زده شود برخی تصور کنند که اولویت های بسیاری در شهر وجود دارد که این مسائل فعلا در آن فهرست اولویت ها قرار نمی گیرد. اما صحبت ما این است که چرا یک مجموعه مانند استخر شنای شهید فرجام با صرف هزینه میلیاردتومانی و با وجود اینکه بیش از چند سالی از افتتاح آن نگذشته است در حال حاضر تعطیل است!
 
مشکلات این استخر طبق گفته مسئولان آن آنقدر زیاد است که اعتبارات مالی بسیاری می خواهد تا مرمت و احیا شود. البته ما به دنبال چرایی و علت مخروبه شدن این استخر شنا نیستیم گرچه نیاز است علت این امر را از پیمانکار آن پرسید اما الان که به اینجا رسیده و جایی برای چانه زدن هم نیست پس باید چاره ای برای احیای آن اندیشیده شود.
 
گرچه اداره ورزش و جوانان جهرم پس از کش و قوس های زیاد بالاخره صاحب یک مدیر شده است اما خوشحالیم که مدیر این اداره خود از اهالی ورزش بوده و درد ورزشکاران را می داند.
 
رحیم خداجو در حالی مدیریت اداره مذکور را بر عهده گرفته است که ورزش جهرم منفعلانه و بدون هیچ چشم اندازی به جلو می رفته است و لازم است تا مسئولان محترم به این مدیر جوان و پرنشاط که از روحیه بالای ورزشی نیز برخوردار است کمک کنند تا لااقل گرهی از گره های این اداره رفع شود.
 
خبرنگار پسین جهرم در ابتدای حضور رحیم خداجو به مدیریت اداره ورزش و جوانان این شهرستان گفت و گویی با وی داشته است. خداجو معتقد است که عامل تعطیلی اماکن ورزشی جهرم، سوء مدیریت و عدم نظارت و توجه مسئولان بوده است.
 
خداجو در این گفت و گو با اشاره به اینکه شهرستان جهرم در حوزه ورزش و جوانان از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: این شهرستان دارای چند پروژه نیمه‌تمام ورزشی بوده که برای اتمام آنها با کمبود اعتبار مالی مواجه هستیم.
 
وی با بیان اینکه 3 تیم این شهرستان در رده های مختلف به عنوان نماینده استان فارس در لیگ برتر حضور دارند، افزود: چند مدت پیش نیز تیم دوچرخه سواری جهرم بعد از 25 سال دوری از میادین و مسابقات استانی و کشوری، عنوان قهرمانی استان را کسب کرد.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم با اشاره به تعطیل شدن استخر شهید فرجام این شهرستان گفت: با توجه به اینکه از افتتاح این استخر چند سال نمی گذرد اما شاهد تعطیل شدن آن به دلیل بیش از 40 مورد فنی و اشکال در آن هستیم.
 
وی با بیان اینکه سالن های ورزشی و زمین چمن های این شهرستان نیز با مشکل رو به رو هستند، بیان کرد: علت این امر عدم نظارت متولیان و توجه مستأجران به درآمدزایی از این اماکن بوده است.
 
خداجو با بیان اینکه استفاده از اماکن ورزشی باید به طور رایگان در اختیار جوانان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: به علت عدم پرداخت حق انشعابات در مجموعه ورزشی شهید فرجام جهرم، این ورزشگاه چند بار تعطیل شده است.
 
وی با اشاره به تدوین برنامه های اداره ورزش و جوانان در دور جدید مدیریت خود، گفت: این بسته پس از تدوین به مدیریت ورزش و جوانان استان ابلاغ می شود.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم با بیان اینکه وحدت، دوستی و تعامل میان دستگاه های اجرایی و اداره ورزش و جوانان سبب توسعه و پیشرفت ورزش شهرستان می شود، تصریح کرد: این شهرستان از امکانات مناسب ورزشی برخوردار بوده اما عدم مدیریت و نبود نظارت و اعتبارات مالی سبب بروز مشکلات در این حوزه شده است.
 
خداجو با بیان اینکه تقویت نیروی انسانی در حوزه اداری، تعامل با آموزش و پرورش، دانشگاه ها و پایگاه های بسیج، استفاده و هم‌فکری با صاحب نظران و پیشکسوتان ورزش و حفظ و توسعه اماکن ورزشی از برنامه های مدیریت جدید اداره ورزش و جوانان جهرم است، گفت: توسعه و گسترش ورزش همگانی، علمی کردن ورزش شهرستان، استعدادیابی، نخبه یابی و قهرمان پروری، توسعه و گسترش ورزش بانوان و توجه به برنامه های فرهنگی در حوزه جوانان از برنامه های این اداره در مدیریت جدید است.
 
وی با بیان اینکه عدم حمایت مسئولان از ورزش، خداحافظی ورزشکاران از میادین قهرمانی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در جهرم برخی از مراکز ورزشی به مخروبه تبدیل شده است  
 
رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب ضرورت ساخت یک زمین چمن مصنوعی در این شهرستان احساس می‌شود.  
 
نظرات بینندگان