کد خبر: ۵۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

شیراز قدیم آماده استقبال از میهمانان نوروزی شد

معاون اجرایی و خدماتی شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز از آماده بودن این بافت برای حضور گردشگران، شهروندان و میهمانان نوروزی خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حمید کشتکار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمت کردن در بافت تاریخی فرهنگی لذت‌بخش است و قول می‌دهیم که چنان بستری را در این بافت آماده کنیم که مردم با وضو وارد این منطقه شوند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و شلوغی معابر به دلیل هجوم مردم برای خرید و همچنین ورود زائران و گردشگران به دلیل نزدیک شدن به ایام فاطمیه، افزود: با توجه به این که جمعیت روز منطقه چهار برابر جمعیت شب است به ناچار بیشتر کارهای خدماتی و عمرانی خود را از ساعت 23 شب تا شش صبح انجام می‌دهیم.

معاون اجرایی شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز ادامه داد: به دلیل کاهش در ترافیک و همچنین رفاه در رفت‌و‌آمد مردم، بسیاری از عملیات عمرانی پروژه‌ها را به ساعات شب موکول کرده‌ایم.

کشتکار با بیان اینکه شهرداری شیراز و شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی این شهر در راستای بالا بردن سطح امکانات رفاهی، ایمنی و خدماتی برای شهروندان همواره تلاش داشته و دارند، خاطرنشان کرد: مبانی کار خانواده بزرگ شهرداری شیراز تأمین آسایش و رفاه و کم کردن دغدغه خاطر شهروندان در محیط شهری در سراسر شیراز است.

به گفته وی، در همین راستا فراهم کردن بستر لازم در منطقه تاریخی فرهنگی که مرکزیت و قلب شیراز به شمار می‌رود از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود پربرکت حرمین مطهر احمدی و محمدی(ع) و سید علاء‌الدین حسین(ع) و همچنین وجود امامزادگان واجب‌التکریم دیگر در این منطقه، گفت: این منطقه در تمام آیین‌های مذهبی و انقلابی میزبان زائران شیرازی و تمام کشور است، بنابراین باید بستر رفاهی را در این بافت به‌گونه‌ای فراهم کرد تا به عنوان یک خاطره خوش در اذهان آنان ماندگار شود.

کشتکار حساسیت این منطقه را از نظر توریستی با وجود مجموعه زندیه و آثار تاریخی فرهنگی متفاوت‌تر از دیگر مناطق شهرداری دانست و تصریح کرد: در همین راستا در منطقه تاریخی فرهنگی کارهای خدماتی، رفاهی و عمرانی بسیاری انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به احداث پارکینگ‌های دائم و موقت در اطراف حرم مطهر و اطراف مجموعه زندیه و احداث سرویس بهداشتی‌های ثابت و متحرک اشاره کرد.

وی بیان کرد: کف‌فرش کردن خیابان‌های سطح منطقه با هدف جایگزینی آسفالت و پیاده‌روسازی‌های طرح سنتی که نماد منطقه تاریخی فرهنگی است، انجام شد.

وی تصریح کرد کرد: شست‌وشو و نظافت خیابان‌ها، پیاده‌روها و معابر و جمع‌آوری زباله‌ها و ضایعات، تعویض و تعمیر روشنایی پارک‌ها و معابر و آبیاری و هرس و سم‌پاشی درختان و فضای سبز منطقه از دیگر خدماتی است که در شب انجام می‌شود.

معاون اجرایی و خدمات شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز خدمت کردن به روشندلان و معلولان را عبادت دانست و گفت: در اجرای کف‌فرش خیابان‌ها توجه ویژه به عبور و مرور روشندلان و معلولان شده است.

توجه به فضای سبز و احداث پارک، کاشت درختان چند ساله و ویژه مانند سرو، چنار و نارنج، کاشت گل و گیاه در اطراف ارگ کریم خان دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به سال‌های گذشته پارکینگ‌های متعددی در این منطقه احداث شده است و در نوروز امسال به هیچ عنوان کمبود پارکینگ نخواهیم داشت.

معاون اجرایی شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز در پایان گفت: تمام خانه‌ها و محل‌هایی که معتادان در آن پناه گرفته‌اند شناسایی و به مالکان آن منازل اطلاع‌رسانی شده است و در صورت عدم توجه به آن منتقل‌خانه‌ها تخریب می‌شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان