کد خبر: ۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۲

صحبت های جالب یک شیرینی فروش؛ چه بخریم؟ چه بخوریم؟ چه نخوریم؟

در آستانه عید نوروز به سراغ شیرینی فروشان می رویم تا نکاتی را در مورد نحوه خرید، نگهداری و پخت شیریتی جویا شویم.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، با نزدیک شدن به فصل بهار و آغاز عید نوروز، دوباره بازار خرید و خوردن شیرینی، داغ شده و حضور این خوراکی در تمام محافل پررنگ تر خواهد شد.

گزارش زیر گوشه ای از فعالیت یک شیرینی فروش را نشان خواهد داد:

مهرزاد زارع یکی از قنادان شهرستان خرامه است که با داشتن تجربه 40 ساله ی خانوادگی در این پیشه، در حال حاضر با سه شعبه شیرینی فروشی در سطح شهرستان و به کارگیری 9 نفر مشغول به فعالیت است.

این قناد از وضعیت کار خود می گوید:

خدا را شکر وضعیت بازار خوب است، با نزدیک شدن به نوروز، در حال آماده کردن و بسته بندی شیرینی هستیم تا شب عید بتوانیم جواب گوی مردم باشیم.

شیرینی ها را چگونه نگهداری کنیم؟

برای نگهداری شیرینی خشک باید از ویترین هایی استفاده شودکه هوا داخل آن نرود، شیرینی تر هم نباید در مجاورت تردد هوا باشد، خامه را حتما در دمای منفی یک درجه نگهدارید، شیرینی خانگی در هوای معتدل قابل نگهداری است.

چرا پزشکان، شیرینی نخودچی و شکلات تلخ را پیشنهاد می کنند؟

آرد نخودچی نسبت به سایر آرد غلات دارای ارزش تغذیه ای بالاتری است، شکلات تلخ هم به بیماران قندخونی کمک می کند تا بتوانند قند خود را کنترل کنند.

برای خرید شیرینی به نکاتی توجه کنیم؟

اگر خواستید شیرینی خامه ای بخرید به خامه آن دست بزنید اگر به دستتان چسبید معلوم است که این شیرینی تازه است، شیرینی تر هم اگر تازه باشد براق است.  

ذائقه عموم مردم چگونه است؟

افرادی که شیرینی های گرم دوست دارند معمولا مسقطی و باقلوا و سوهان می خرند، شیرینی های خانگی هم ذائقه افراد سرد مزاج است.

تهیه پخت یک شیرینی خانگی تقدیم به بازدیدکنندگان سایت صدای خرامه:

برای پخت شیرینی نخودچی به 250 گرم آرد قنادی، 250 گرم آرد نخود، 250 گرم روغن قنادی، 350 گرم پودر شکر، نصف قاشق چای خوری هل کوبیده و مقداری خلال پسته نیاز است.

ابتدا روغن و پودر شکر را مخلوط کرده تا زمانی که نرم و یکدست شود، سپس آرد نخود و آرد سفید و پودر هل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم، خمیر باید به اندازه ای نرم شود که روی دست حالت بگیرد، سپس با یک وزنه آن را روی میز پهن کرده و با استفاده از یک قالب دلخواه روی دیس گذاشته و در دمای 180 درجه آن را می پزیم.

حرف آخر:

مهرزاد زارع در پایان گفت: مصرف زیادی شیرینی برای بدن مضر است پس تا آنجا که می توانید کمتر شیرینی بخورید.


نظرات بینندگان