کد خبر: ۵۳۰۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۲

انحصاری که در شاهچراغ شکسته شد و تکلیف آرزومندان تحقق «سومین حرم»

هم سابقه آیت‌الله دستغیب و هم نشانه‌های کنونی در مدیریت حرم شاهچراغ نشان می‌دهد که این بار ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی نخبگان شهر با آغوشی بازتر از گذشته مواجه خواهد شد.

به گزارش سرویس سومین حرم اهل بیت(ع) شیـــرازه؛ در اکثر مواقع تغییر مدیران آغازی برای تغییر رویکردها است؛ به خصوص زمانی که این تغییر پس از یک مدت طولانی از مدیریتی یکنواخت صورت پذیرد. انتصاب تولیت جدید حرم شاهچراغ(ع) که چندی قبل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت، یکی از همین این نوع تغییرات است.

تولیت 32 ساله آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب در این حرم با همه فراز و فرودش، به گونه‌ای قابل تامل یکنواخت شده بود و صد البته این سه دهه فرصت گرانسگ و البته طولانی بود برای پیاده نمودن ایده ها و نظرات مجموعه مدیریت سابق. حالا اما همه منتظرند تا با حضور آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب به عنوان تولیت جدید حرم شاهچراغ(ع) رویکردهای مدیریتی و فرهنگی حاکم بر این آستان مقدس تغییر کند. البته تغییر این دو نیازمند تغییراتی در حوزه کادر بدنه مدیریتی است که باید در بستر زمان و با احتساب شرایط صورت گیرد اما آن‌چه قطعی است، ضرورت این تغییرات است که پیش نیاز شتاب گرفتن در حرکتی رو به جلو است.

به نظر می‌رسد در مسیر شتاب‌گیری فعالیت‌ها، نه تنها تولیت جدید باید اراده‌ای قوی داشته باشد، بلکه سایر گروه‌های فعال در سطح شهر و استان نیز باید یاری رسان این مجموعه باشند. در شرایط کنونی که فضا در مقایسه با گذشته تفاوت کرده و شرایط مهیا و فراهم شده است، گروه‌های مختلف علما و روحانیون، اساتید دانشگاه، دانشجویان، فعالان فرهنگی و کارشناسان و هر گروه دیگری که توان یاری رساندن به تولیت جدید در مسیر محوریت یافتن سومین حرم اهل بیت علیهم السلام را دارند، باید وارد عرصه شوند.

هم سابقه آیت‌الله دستغیب و هم نشانه‌های کنونی در مدیریت حرم شاهچراغ نشان می‌دهد که ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی نخبگان شهر با آغوشی بازتر از گذشته مواجه خواهند شد. هم‌اندیشی و بها دادن به کارشناسان و نخبگان فکری و فرهنگی شهر که دل در گرو «سومین حرم اهل بیت(ع)» دارند، امروز نیازی ضروری است که می‌تواند حرکت فرهنگی شهر با محوریت حرم را پرشتاب‌تر از گذشته کند. انشاء‌الله

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
3
سید علی اصغر واقعا می توانند تحول ایجاد کنند. همین دو هفته نشاطی که در حرم و بین خادمان و کارکنان دیده می شود موید این تحول است.
برایشان دعا می کنیم
هیچ کار رهبر عزیز انقلاب بی حکمت نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
1
آیت الله سید علی اصغردستغیب واقعا قوی هستند ولی خبرهایی که میرسد باعث میشه که تحولی جدی در حرم صورت نگیره این که مدیر آستان باید یک نفرقوی باشه یا مدیرفرهنگی حرم ولی هردو نفری که معرفی شدند حتی اگه آدم خوبی باشند ولی مدیر قوی در حوزه که معرفی شدند نیستند ... این خوب نیست و افراد خیلی قوی تر هم وجود دارند.
حسین محبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
2
احمدرضا دستغیب پسر حاج آقا با تجربه 4 ساله نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم باید واقعا کمک کنه؛ چرا از این ظرفیت استفاده نشه نمی دونم؟