کد خبر: ۵۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۲

توصیه علوم پزشکی شیراز به مسافران: از بردن تخم مرغ در سفرهای نوروزی پرهیز کنید

قبل از مصرف غذاهای کنسروی، آن را 20 دقیقه بجوشانید و در صورت مشاهده برآمدگی، فرورفتگی و زنگ زدگی از مصرف آن جداَ خودداری نمایید.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به خطر بالای فاسد شدن تخم مرغ، گفت: از بردن تخم مرغ و غذاهای حاوی این ماده در سفرهای نوروزی پرهیز کنید.

رضیه شناور، افزود: بهتر است به جای نوشابه از دوغ و نوشیدنی های کم کالری و به جای مصرف غذاهای سرخ شده از غذاهای آبپز، کبابی و تنوری استفاده کنید، هم چنین تا حد امکان مصرف سوسیس و کالباس را از برنامه غذایی سفرهای نوروزی خود حذف کنید.

وی با تاکید بر استفاده متناسب، متعادل و متنوع از تمام گروه های غذایی در طول سفر، تصریح کرد: بهتر است از خوردن سبزی ها به صورت خام به دلیل احتمال آلودگی خودداری کرده و هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید.

این کارشناس ارشد تغذیه بروز مشکل یبوست را از جمله مشکلات گوارشی مسافران عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از یبوست، از میوه هایی که آن ها را خوب شستشو داده اید، به عنوان میان وعده های مناسب استفاده کرده و مقادیر مناسبی آب بنوشید.

شناور تاکید کرد: فقط از آبی استفاده کنید که از سلامت آن اطمینان دارید و اگر از سلامت آب بی اطلاع هستید، پیش از مصرف آن را بجوشانید، هم چنین تا حد امکان از بطری های بسته بندی و آماده استفاده کنید.

وی با بیان اینکه بیشتر مسمومیت های غذایی کشنده در اثر مصرف کنسروهای غذایی ایجاد می شود، تاکید کرد: قبل از مصرف غذاهای کنسروی، آن را 20 دقیقه بجوشانید و در صورت مشاهده برآمدگی، فرورفتگی و زنگ زدگی از مصرف آن جداَ خودداری نمایید.

مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: غذا را به اندازه یک وعده تان بپزید و اگر مجبور به پخت غذا برای چند وعده هستید، حتماً باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نظرات بینندگان