کد خبر: ۵۳۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با شیرازه:

تلاش می‌کنیم شعار امسال به گفتمان تبدیل شود/ کار فرهنگی یعنی بازگشت به ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ایرانی

کارهای فرهنگی کار زود بازده ای نیستند و نیاز به فرصت و زمان دارد تا درهدف گذاری و شیوه مدیریت جهادی را تشکیل بدهد.
جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شیرازه با اشاره به کار فرهنگی گفت: کار فرهنگی منجر به تغییر نگرش ها و دیدگاه ها به شکل زیر بنایی و مبتنی برارزشها و به دنبال آن باعث تصحیح هنجارها و رفتارها می شود.

نماینده مردم لار،خنج وگراش با اشاره به کار موقت فرهنگی ادامه داد: بعضی برنامه ها با عنوان کار فرهنگی قلم داد می شود اما بیشتر در سطح و روحیه کار است به این صورت که برنامه ها موقت برگزار می شود و ریشه اصلی ندارند که با تغیر شرایط این رفتارها تحت تاثیر قرار می گیرند و باعث واکنش در جامعه می شود.

وی نمونه کار فرهنگی را اینگونه برشمرد: اعتقاد بر این است که جامعه و نسل جوان را به گونه ای هدایت و تربیت کنیم که بازگشت به ارزش های اصیل اسلامی، انقلابی و ایرانی تمایل پیدا کنند، کار اصیل و عمیق فرهنگی را انجام داده ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "اقتصاد فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی" افزود: نام گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ نشان گر این است که علی رغم همه مشکلات اقتصادی که ملت ما دست به گریبان هستند یا به تعبیر شعار سال گذشته، حماسه اقتصادی بدون زیر بنای فرهنگی امکان پذیر نیست.

جعفر پور ادامه داد: اگر اقتصاد و فعالیت های اقتصادی در یک فضای ارزشی و اعتقادی صورت نگیرد امکان تغییرات اساسی در حوزه اقتصاد هم حاصل نمی شود.

وی مجاهدت مدیران را در عزم ملی خواند و گفت: مدیران اقتصادی ما باید مجاهدانه مدیریت کنند و اگر عزم ملی و گفتمان فراگیر در خصوص اهمیت فعالیت اقتصادی برای عموم مردم شکل نگیرد برون رفت از وضعیت اقتصادی ما بسیار دشوار خواهد بود.

نماینده مردم لار،خنج و گراش اقتصاد را یکی از بعد های استقلال دانست و افزود: استقلال که شعار اصلی انقلاب است در کنار آزادی و جمهوری اسلامی مطرح می گردید که امروزه اقتصاد یکی از بعد های استقلال است به گونه ای که دشمنان با تحریم و اعمال فشارهای ظالمانه و غیر قانونی می خواستند بر سیاست های اصولی جمهوری اسلامی پا فشاری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه مردمی خبرداد و گفت: در سال جدید تلاش کنیم مطالبه مقام معظم رهبری به یک گفتمان تبدیل شود زیرا در این حالت است که جامعه ده ها میلیونی یک کار گروهی را تشکیل می دهد و هرکس به اندازه توان خود احساس وظیفه می کند تا مشارکت داشته باشد.

جعفر پور ادامه داد: باید جامعه میلیونی با سرمایه های که در دست دارند در بخش نقدینگی می توانند از بحث دلالی به کارهای اشتغال زایی سوق داده شوند و بخشی هم با توان مدیریتی و تخصص کاری در عرصه مدیریت جهادی به تکلیف خود بپردازند.

این نماینده مجلس با توجه به عرصه فرهنگ در مدیریت جهادی افزود: در سالی که بخشی از آن به عنوان مدیریت جهادی نام گذاری شده است، کار به صورت تخصصی و علمی صورت می پذیرد، زیرا کار فرهنگی باید عالمانه و کارشناسی باشد که اگر این گونه شد می توان گفت در عرصه فرهنگ مدیریت جهادی صورت گرفته است.

وی یاد آور شد: کارهای فرهنگی کار زود بازده ای نیستند و نیاز به فرصت و زمان دارد تا درهدف گذاری و شیوه مدیریت جهادی را تشکیل بدهد.

نماینده مردم لار، خنج و گراش با اشاره به برنامه کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: به طور طبیعی فضای کار فرهنگی است و نام گذاری امسال به کار کمیسیون سمت و سوی دقیق تری می بخشد تا در حوزه قانون گذاری و ارتقای فرهنگ جهادی و مدیریت جهادی و کمک به مسائل اقتصادی در بعد فرهنگی تلاش کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهروان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
0
با سلام حضور جناب جعفر پور
تنها عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از فارس پایتخت فرهنگی و مهد تاریخ وتمدن ایرانی اسلامی
جناب مستطاب جعفر پور امسال شعار مقام عظمای ولایت اقتصاد وفرهنگ است چه خوب است علاوه بر اینکه به اقتصاد توجه دارید توجه شایانی به فرهنگ نیز داشته باشید خصوصا یکی از متولیان فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی است که مدت های مدیدی است مدیریت آن دچار تزلزل شده است وهیچ گونه اقدامی هم تاکنون نشده است از تغییر مدیر استانی تا ارتقای رتبه وچارت سازمانی اداره شهرستان لارستان و گراش وخنج که هم از نظر نیرو وهم از نظر توان مالی در حد پایینی از شهرستانهای استانهای همجوار همچون یزد وهرمزگان رسیدگی می شود امید است با تدبیری شایسته در این سال 1393 شاهد ارتقا و اعتلای فرهنگی با عزم ملی هنرمندان ومدیریت جهادی شما عزیزان باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
0
اينم همش حرف فرهنگي زد و هيچ آبي ازش گرم نشد...