کد خبر: ۵۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳

کمبود مرغ در بازار شیراز و شهرستان‌ها شایعه یا واقعیت؟

فقدان عرضه مرغ در صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید مردم را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است
به گزارش شیرازه، کمبود مرغ و گرانی آن در بازار موضوعی است که در طول سال بارها اتفاق می افتد اما در روزهایی همچون تعطیلات عید نوروز که حجم دید و بازدیدها و مهیمانی ها افزایش می باید، به دلیل افزایش تقاضا، کمبود عرضه مرغ محسوس تر می شود.

در چند روز ابتدای سال نو بسیاری از مرغ‌فروشی‌های شیراز به دلیل کمبود مرغ مغازه خود را تعطیل کرده و تعداد دیگری نیز با افزایش قابل توجه قیمت، نسبت به فروش مرغ اقدام می‌کنند. در برخی از شهرستان‌ها نیز وضع به همین صورت است.

وحیدرضا محمودزاده روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس کمبود مرغ در بازار را دروغ محض دانست و گفت: در چهار روز نخست فروردین‌ماه هیچ‌گونه کمبودی در توزیع مرغ وجود نداشته و ما به طور مستمر و مداوم مرغ منجمد توزیع می‌کردیم اما در عین حال به این نکته اذعان داشت که کشتارگاه‌های مرغ در سطح فارس در روزهای اولیه سال تعطیل بودند.


وی با اشاره به توزیع مستمر مرغ منجمد از 15 اسفندماه 92 تاکنون گفت: مسافران نوروزی و شهروندان برای تهیه مرغ با مشکلی مواجه نبوده‌اند.

معاون بازگانی سازمان صنعت معدن تجارت فارس همچنین درباره افزایش یک‌هزار تومانی هر کیلو مرغ در روزهای اخیر در شیراز گفته است: نرخ هر کیلو مرغ از 15 اسفند ماه 92 تاکنون میانگین 6 هزار و 700 تومان بوده و هیچ تغییری نکرده و اگر مسافر نوروزی یا شهروندی بیش از این قیمت پرداخته فروشنده تخلف کرده و قابل پیگیری است.

این در حالی است که از برخی شهرستان‌های شمالی فارس خبر می رسد همچنین مردم با مشکل کمبود نرغ در بازار مواجه‌اند. روز گذشته مسئولین شهرستان خرمبید در بازدید از اماکن توزیع مرغ در از نزدیک شاهد فقدان مرغ در بازار بودند.

جمشیدی مسئول سازمان معدن تجارت شهرستان خرمبید گفته است برخی شهرستان‌ها همچون اقلید نیز با این مشکل مواجه بودند که سعی می‌کنیم تا ظهر امروز موضوع مرتفع شود.

با این حال آیا می توان کمبود مرغ در بازار را یک شایعه دانست؟
نظرات بینندگان