کد خبر: ۵۳۵۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳

عظیم‌ترین بنای سنگی جهان در مرودشت

تخت جمشید به عنوان عظیم ترین بنای سنگی جهان در شهرستان مرودشت فارس ازجمله میراث تاریخی استان فارس است که هرساله از گردشگران بیشمار داخلی و خارجی پذیرایی می کند.

به گزارش شیرازه، شهرستان مرودشت از شهرستان­های مرکزی استان فارس است که از جنوب به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان سپیدان، از شمال به شهرستان اقلید وصل می شود.

این شهرستان با مرکزیت شهر مرودشت دارای چهار هزار و 649 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 45 کیلومتر است. شاخص ترین آثار تاریخی این شهرستان تخت جمشید است که هرساله چه در ایام نوروز و چه در طول سال گردسگران خارجی و دخلی زیادی را به سوی خود جلب می کند.

تخت جمشید که در شمال شهرستان مرودشت در شمال استان فارس (شمال شرقی شیراز) جای دارد، فاصله این مکان تاریخی توریستی تا مرکز استان ۵۰ کیلومتر می‌باشد. نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است.


انتهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرودشتی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
1
حالا شد شیرازه جان
تخت جمشید مرودشت !!!!!
این خوبه که مرودشت سانسور نکنید نمیدونم اگر یک روستا در فلان ابادی باشد اسمش هست ولی مرودشت نه !!!چرا واقعا؟؟؟!!!
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
0
تخت جمشیدهزاران سال قبل از مرودشت(کارخانه قند!)ساخته شده است اسناد(لوح های خط میخی)حسابداری آن درشیراز(ابونصر)بدست آمده _ چه اصراری است که برای بزرگداشت مرودشت بجای افتخار به شهدایش وطرح داشته هایش به تاریخ بسیاربسیارکوتاهش(کمتراز100سال)چنگ بزنیم؟