کد خبر: ۵۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
اسکان مسافران نوروزی در پاسارگاد چگونه بود؟

از افزایش 25 درصدی در حرم امامزاده حسین(ع) تا کاهش 17 درصدی در مدارس

هدف از اجرای این طرح معنوی اشاعه ترویج هرچه بیشتر ارزش های دینی و ایجاد محیطی معنوی همراه با آرامش برای گردشگران می باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، حجت الاسلام طالبی نژاد امام جمعه  و تولیت امامزاده حسین (ع) پاسارگاد دربرنامه های  اجرایی در حرم امزاده حسین (ع)، علاوه بر پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و برگزاری آئین تحویل سال گردشگران از امکانات زیارتی و رفاهی بقاع متبرکه این استان آشنا شدند.

حجت الاسلام طالبی نژاد  با اشاره به اجرای  طرح آرامش بهاری گفت: هدف از اجرای این طرح معنوی اشاعه ترویج هرچه بیشتر ارزش های دینی و ایجاد محیطی معنوی همراه با آرامش برای گردشگران می باشد.

تولیت امامزاده حسین (ع) پاسارگاد ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری که امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، مرکز فرهنگی قرآنی این امامزاده با همکاری هئیت امنا برنامه های فرهنگی از قبیل طرح آرامش بهاری، طرح یاس نبوی، پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نماز جماعت به همراه مسافران و گردشگران، محافل قرآن را در برنامه خود دارد.

وی یاد آور شد:  در ایام نوروز سال جاری بیش از 25 هزار نفر در امزاده حسین (ع) اسکان داشتند که در مقایسه با  سال گذشته  که حدود 20 هزار نفر  مسافر نوروزی در این امامزاده اسکان یافت افزایش 25 درصدی داشته است.

امام جمعه پاسارگاد برگزاری  مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا (س) را ازدیگر برنامه های اجرایی در حرم امامزاده حسین (ع) در ایام نوروز  بیان کرد.

 جلیل رزاق منش رئیس ستاد اسکان  نوروزی شهرستان پاسارگاد  درباره وضعیت اسکان مسافران وگردشگران نوروزی در این شهرستان  اظهار داشت: در ایام نوروز سال جاری ابتدا مسافران نوروزی با مراجعه به آموزش و پرورش شهرستان پذیرش می شدند و پس از مشخص شدن  مدرسه محل اسکان به آنجا مراجعه کرده و اسکان می یابند.

رزاق منش افزود: از  ابتدای نوروز تا  14فرودین ماه  14 هزار و چهار صد و سی و دونفر(14432) در  مدارس شهرستان پاسارگاد اسکان داده شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته حدود 17/7 درصد کاهش  داشته است.

رئیس ستاد اسکان نوروزی  پاسارگاد ادامه داد: بیش از 35 مدرسه و 130 کلاس با امکانات فرش، پتو، یخچال، سیستم گرمایشی در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی بود.

وی ابراز داشت: علت استقبال کمتر از اسکان در مدارس پاسارگاد که در نیمه دوم تعطیلات بیشتر نمود داشت، شرایط آب وهوایی و سردی هوا بود و به همین جهت مسافران خود را به شهر شیراز می رساندند تا در هتل و مسافر خانه اقامت داشته باشند.

رئیس ستاداسکان نوروزی پاسارگاد خاطر نشان کرد: در ایام نوروزامسال 28 نفر به عنوان ستادی و اجرایی در شهرستان پاسارگاد فعالیت داشتند.

رزاق منش گفت: در این ایام جمعا 2420 خانواده در مدارس پاسارگاد اسکان داشتند که 1600 خانواده فرهنگی و 820 خانواده غیر فرهنگی بودند.

وی تصریح کرد: هزینه اسکان در مدارس پاسارگاد به ازای هر خانواده فرهنگی 10 هزار تومان و از سایرین 15 هزار تومان دریافت می شد.

رئیس ستاد اسکان  نوروزی پاسارگاد  تقاضای اسکان در شهرستان پاسارگاد از سوی مسافران نوروزی را بسیار دانست و بیان داشت: به علت تقاضای زیاد مسافران جهت اسکان در شهرستان پاسارگاد و از طرفی نداشتن هتل واقامتگاه مسافر در شهرستان،آموزش وپرورش  پاسارگاد فشار بسیار زیادی را جهت اسکان مسافران تحمل می کند که جا دارد از طرف مسولان وبخش خصوصی اقدامی در جهت راه انداز ی هتل واقامتگاه مسافران  نوروزی انجام شود
نظرات بینندگان