کد خبر: ۵۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳

معاون اول روحانی: سرکشی به حساب مردم مطرح نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت: اینکه دولت بخواهد به حساب های بانکی مردم سرک بکشد برای راستی آزمایی دریافت یارانه، مطرح نبوده و نیست.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در گفتگو تلویزیونی پیرامون مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: اینکه دولت بخواهد به حساب های بانکی مردم سرک بکشد برای راستی آزمایی دریافت یارانه، مطرح نبوده و نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ وی ادامه داد: قیمت حامل های انرژی پس از افزایش در این مرحله، تا پایان سال دیگر افزایش نمی یابد. جهانگیری اظهار داشت: همان گونه که در این هفت ماه سیاست های کاهش تورم را دنبال کردیم در سال ۹۳ نیز با رعایت این خط قرمز نباید سیاست های اجرایی دولت برای کاهش روند تورم آسیب ببیند.

وی افزود: نتیجه اعمال این سیاست ها کاهش تورم نقطه به نقطه که در مرداد ماه ۴۳ درصد بود که در اسفند ماه سال گذشته به ۱۹ درصد رسید. علاوه بر موضوع کنترل تورم، خروج از دوره رکود نیز از سیاست های اصلی دولت در سال ۹۳ است.

جهانگیری تاکید کرد: رکود حتما باید از بین برود و کشور وارد دوره رونق شود، در سالهای گذشته با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به دلیل اینکه به تولید توجه نشد، رکود جدی در کشور اتفاق افتاد. معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: این مشکلات باعث شد که آسیب شناسی دقیق و اصلاحات بر نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها بعمل آید.
نظرات بینندگان