کد خبر: ۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳

پدیده چندقلوزایی حیوانات در منطقه هرمود فارس

امسال در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان فارس بسیاری از حیوانات دو یا سه قلوزایی داشته اند.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس علت این موضوع را آرامش و امنیت غذایی حیوانات این منطقه دانست.

ابراهیمی کارنامی افزود: ذخیره شدن آب و غذا برای زیستمندان در کنار اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست باعث شده حیوانات منطقه به امنیت روانی و حفاظتی مناسب دست یابند که نتیجه آن پدیده کم نظیر دو یا سه قلوزایی در منطقه هرمود لارستان شده است.

وی ادامه داد: چندقلوزایی در حیواناتی نظیر کل ، بز ، قوچ و میش دیده شده است. منطقه حفاظت شده هرمود لارستان دارای وسعتی حدود 207 هزار و 961 هکتار است. این منطقه دارای گونه های گیاهی و جانوری خاص مناطق گرمسیری است و در خود گونه هایی نظیر قوچ، کل و بز، پلنگ، گرگ، گراز و شغال را جای داده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس بیان کرد: در سالهای گذشته حضور شتر و دامهای غیر مجاز به عنوان مشکل منطقه وجود داشت که در دو سه سال اخیر تلاش شد دامهای غیر مجاز و شترها از منطقه خارج و از ورودشان جلوگیری شود.

کارنامی گفت: با استقرار گشت های کنترلی محیط زیست در منطقه و خروج دامهای غیر مجاز و شتر، منابع آبی و علوفه برای زیستمندان هرمود ذخیره شده است./
نظرات بینندگان