کد خبر: ۵۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳

دعوت به انصراف از یارانه آن هم از کرانه رود راین!

به گزارش شیرازه حسین قدیانی سه‌شنبه 26/01/93 طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: از چند روز مانده به آغاز سال 93 تا همین چند ساعت پیش، هیچ خبری از وزیر صنعت نبود که نبود، لیکن یکی از سایت‌های خبری عموم ملت ایران را از نگرانی درآورد؛ «نعمت‌زاده حدود یک ماه است در آلمان بسر می‌برد»! ما هم نه اینکه کلا مرض داریم و هنوز پیام انتخابات 24 خرداد را نگرفته‌ایم، اول خیال کردیم وزیر صنعت برای استراحت رهسپار دیار آلمان شده، نگو خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم! «فارس» از قول نعمت‌زاده و در واکنش به خبر حضور یک ماهه‌اش در آلمان، نوشته؛ «دلیل سفرم به آلمان، جراحی پیچیده گوش است، تکنولوژی این عمل 80 سال دیگر به ایران می‌رسد». در این باره چند نکته به نظرمان می‌رسد.

یک- وقتی به یمن اهتمام خاص جمهوری اسلامی در مقوله علم و دانش، شاهد پیشرفت‌های خیره‌کننده، اغلب ممتاز و بعضا متمایز نخبگان ایرانی در حوزه‌های مختلف پزشکی هستیم، اینگونه سخن گفتن وزیر دولت اعتدال دقیقا یعنی چه؟! اگر جناب نعمت‌زاده می‌خواهند حضور خود را در آلمان توجیه کنند، خب بکنند، دیگر چرا بر مدار یأس و ناامیدی و نمی‌شود و نمی‌توانیم و بشین تا 80 سال دیگه شاید برسیم، سخن می‌رانند؟! واقعا خوب است وزیر صنعت بگویند که بر اساس کدام برآورد علمی به این نتیجه رسیده‌اند که تکنولوژی پیشرفته عمل جراحی گوش‌شان دقیقا 80 سال دیگر به ایران می‌رسد؟!

دو- و گیرم به‌زعم جناب نعمت‌زاده 80 سال دیگر ما به این تکنولوژی ادعایی رسیدیم. اگر آن روز هم آمدیم و «1+ 5» حکایت همین امروز و حکایت همین دانش هسته‌ای، تکنولوژی مذکور را مانع صلح و مخل دوستی خواند، آنوقت اگر دولتی مثل همین دولت اعتدال روی کار بود، تکلیف ما چیست؟! باید زحمت نخبگان وطن را به فنا دهیم که در ازایش حتی از پذیرش سفیر پیشنهادی دولت در سازمان ملل اجتناب شود؟! من واقعا بیم از آن دارم که بردارند در مناظرات انتخاباتی 80 سال بعد، ادعا کنند؛ «چرخ تکنولوژی پیشرفته عمل جراحی گوش باید بچرخد اما چرخ کارخانه‌های ما هم باید بچرخد، هم این بچرخد، هم آن بچرخد!»    

سه- چگونه است که مردم عادی، لااقل وقتی گوش‌شان به مشکل برمی‌خورد، درهمین ایران خودمان، هم جراحش پیدا می‌شود، هم امکانات جراحی‌اش اما به از ما بهتران که می‌رسد، برای انجام عمل گوش هم باید رهسپار اروپا شد؟!

  یعنی اینقدر گوش آقای نعمت‌زاده مشکل داشت؟!

سه‌- من هر چند خیلی خیلی عذرمی‌خواهم اما بی‌ارتباط با سوژه محترم معتقدم؛ گاهی مشکل از گوش است، گاهی مشکل از گوش نیست، بل مشکل از آن صاحب گوش است که خود را به نشنیدن زده. چنین گوشی را نباید به دست جراحش سپرد! گوش چند جور به مشکل برمی‌خورد. یک وقت هست اعضای گوش، مثل لاله گوش، حلزون گوش، پرده گوش و... نارسا می‌شود که با جراحی قابل درمان است. یک وقت هست طرف، مشکل شنوایی پیدا می‌کند که آن با سمعک درست می‌شود. جز این 2 مورد، بعضی گوش‌ها هستند که خود را به نشنیدن می‌زنند! یعنی گوش به لحاظ پرده، لاله، حلزون و... سالم و سلامت است، از قضا بابت شنوایی هم مشکلی ندارد، اما خودش را به نشنیدن زده! این گوش بویژه را، 80 سال که هیچ، 800 سال دیگر هم نمی‌توان معالجه کرد، حتی در کشور آلمان! فی‌الواقع وزیری که حدود یک ماه از سال 93 را به بهانه عمل‌جراحی گوش در آلمان سپری کرده به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» می‌رسد؟! اگر برای گوش، یک ماه باید در آلمان بود، ما دعا برای قلب، مغز، آئورت و سایر اعضا و جوارح وزیر اقتصاد دولت اعتدال می‌کنیم! اونها را چند ماه می‌خواهند در کجا باشند؟! حتی اگر پرده گوش پاره شود، به ترمیم امیدی هست، وای از آن روز که گوش نخواهد بشنود! وای از آن روز که 45500 تومان را برای این ملت نخواهیم اما در عین حال میلیاردی پیامک انبوه از جیب بیت‌المال ارسال کنیم! وای از آن روز که به مردم بگوییم؛ «یارانه نگیرید و الا 3 برابر جریمه‌تان می‌کنم» و در عین حال، وزیری داشته باشیم که به خاطر عمل گوش، یک ماه می‌رود آلمان! وای از آن روز که یارانه می‌شود قسیم نار و جنه اما زیر «ساختمان سفید» پول مردم را می‌زنیم به استخر و سونای ساختمان سفید! و من تازه ملتفت شده‌ام چرا بعضی‌ها هرگز نمی‌توانند پیام ملت انقلابی را بگیرند؛ نگو گوش‌شان مشکل دارد!

چهار- از آنجا که «بهشت را به بها بدهند و به بهانه ندهند» بهتر بود آقای نعمت‌زاده به جای این سخن، فرصت را مغتنم می‌شمرد و از همان کرانه لابد باصفای رود راین، مردم کرخه‌نشین را دعوت به انصراف از گرفتن یارانه می‌کرد! همان مردم نازنینی که وقتی گوش‌شان دچار مشکل می‌شود، آنهمه پول ندارند بروند آلمان، داشته باشند هم، لااقل در زمینه گوش، چشم سبز جراح غربی را به رخ مردمک نخبگان وطن‌شان نمی‌کشند! راستی آقای نعمت زاده! شما در دولت قبل، یارانه می‌گرفتید؟! احیانا می‌شنوید که؟!


نویسنده :
حسین قدیانی
نظرات بینندگان