کد خبر: ۵۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 3 اردیبهشت

افتخار به گندمی که آب فارس را قورت داد!

هم‌چنان روزنامه‌ها عرصه دفاع مسئولین از برج 25 طبقه و خط و نشان کشیدن آن ها برای منتقدان این طرح هستند.

به گزارش شیرازه؛ پای «سبحان» به سالاد امروز باز شده که با تیتر «قرارگاه فرهنگی فارس راه اندازی شود» به نقل از آیت الله ایمانی چاپ شده. صفحات داخلی این روزنامه خبر از بسته شدن پرونده سهام عدالت در استان فارس داده با ارزش 3 هزار و 400 میلیارد تومان. همچنین تیترهای «اعلام آمادگی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز جهت همکاری با نماینده عالی دولت در استان» و «برپایی دهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی از نهم اردیبهشت» به نقل از رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در صفحات داخلی خودنمایی می کند.

اما «خبرجنوب» خبر صفحه گردشگری خود را به صفحه اول آورده و تیتر کرده. این خبر مربوط به بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مجتمع خلیج فارس است. صفحه گردشگری هم تمام قد به این موضوع پرداخته است. در صفحه داخلی، خبر دیدار مردمی استاندار و حل مشکلات مردم با تیتر «قطار سرمایه گذاری در فارس بالاخره روی ریل می‌رود؟» به چاپ رسیده. استاندار در این دیدارها، مخالفت ها با سرمایه گذاری را در حد حرف خوانده. «شیراز میزبان نخبگان و مخترعان 17 کشور جهان» و اشاره ای هم به تودیع و معارفه رییس حوزه هنری فارس، از دیگر عناوین صفحات داخلی امروز این روزنامه است. خبر بازی فجر و پیکان، حواشی این بازی و اظهار نظر هایی در این رابطه هم نقل محفل صفحات ورزشی روزنامه هاست که با تیتر «شنبه ای با طعم بقا» در خبر جنوب منتشر شده.

«بزرگترین شهربازی کشور در شیراز ساخته می‌شود» این را استاندار گفته و «افسانه» تیتر کرده. شهردار هم اولویت فرهنگ سازی را بالاتر از پروژه های عمرانی توصیف کرده. حال آنکه دغدغه اصلی این روزهای شهردار ظاهرا 25 طبقه ای ارتفاع دارد! در صفحات داخلی مصاحبه ای با رییس سازمان جهاد کشاورزی به چاپ رسیده که عنوان کرده «تغییر الگوی کشت در فارس 20 سال زمان می‌خواهد». «340میلیارد تومان اعتبار ساخت آزاد راه تامین شد» را دکتر صادقی عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم شیراز گفته و در این باره توضیح داده: «آزادراه شیراز-اصفهان220 کیلومتر طول دارد و در دو قسمت و شش قطعه درحال ساخت است.»

«عصرمردم» هم تیتر خود را از میان صحبت های آیت الله ایمانی انتخاب کرده و عنوان کرده «مساجد در قرارگاه فرهنگی نقش محوری خواهند داشت». اما نکته قابل توجه در عصرمردم امروز سرمقاله این روزنامه با عنوان «30 دقیقه با استاندار فارس» است که در این یادداشت به نام افرادی اشاره شده که در گذشته برای سرمایه گذاری در شیراز به این در و آن در زدند و تیرشان به سنگ خورد و سرمایه خود را به کیش و جزایر قناری بردند. همچنین عسلی از خاطره استاندار از سفر رییس جمهور قزاقستان به شیراز گفته که رییس جمهور قزاقستان خیابان زند را به خاطر نداشتن ساختمان های بلند با خارج از شهر اشتباه گرفته‌اند! این روزها ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند تا مبنای فکری، قانونی و فنی احداث برج 25 طبقه توجیه شود. و در پایان کاریکاتوری در رابطه با کاشت گندم و کمبود آبی که داد همه را درآورده؛




نظرات بینندگان