کد خبر: ۵۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

دو وعده نماینده شیراز به کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی

در سال جدید دو هزار میلیارد تومان از بخش هدفمندی یارانه ها به بیمه بیکاری اختصاص داده شده است که قدم مثبتی برای کارگران بخش صنعت و تولید است.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری، همایش پانزده هزار نفری سازمان بسیج کارگری استان فارس  در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر قادری نماینده ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  قانون بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: این قانون دارای مشکلاتی است که در مجلس در دست اصلاح می باشد.

قادری گفت: عده ای به صرف گذراندن یک دوره دارند از مزایای بیمه کارگری استفاده می کنند که این ظلم در حق کارگران ساختمانی است و آنها باید از کارگران ساختمانی جدا شوند چون حق کارگران ساختمانی ضایع می شود.

وی افزود: هم اکنون تمام بار مالی بیمه کارگران روی دوش خود آنها است که در قانون جدیدی که در دست اصلاح است باید یک بخشی از آن را دولت وشهرداری ها، بخش دیگر را افراد پروانه بگیر و بخش دیگر را کارگران بپردازند که اگر این قانون تصویب شود به نفع کارگران می باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد کارگران ساختمانی ما حدود یک میلیون نفر می باشد ولی متاسفانه افرادی که تا الان بیمه شده اند بیش از یک میلیون نفر می باشند و چند میلیون نفر هم توی نوبت هستند که متاسفانه نشان از بی قانونی و ظلم در حق کارگران ساختمانی است.

 قادری در بخش دیگری از صحبت های خود به قانون بیمه روستایی و عشایری برای کارگران روستایی اشاره کرد و گفت: کارگرانی که در روستاها زندگی می کنند نیز می توانند از بیمه اجتماعی صندوق بیمه روستایی و عشایری به صورت رایگان استفاده کنند.

نماینده مردم شیراز در مورد بیمه بیکاری نیز گفت: در سال جدید دو هزار میلیارد تومان از بخش هدفمندی یارانه ها به بیمه بیکاری اختصاص داده شده است که قدم مثبتی برای کارگران بخش صنعت و تولید است.

قادری دو قول نیز به کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی داد؛ اول کارگرانی که تا هم اکنون سهام عدالت دریافت نکرده اند جزء اولین کسانی هستند که سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وی همچنین به بیمه شدگان تامین اجتماعی قول داد که در آینده ای نزدیک خدمات بیمارستان های دولتی نیز مانند بیمارستان های تامین اجتماعی باشد و آنها بتوانند از بیمارستان های دولتی با مزایای خوب استفاده کنند.

نظرات بینندگان