کد خبر: ۵۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
جعفر قادری:

بانک انصار یکی از بانک های موفق کشور است/ موجودی صندوق ذخیره ارزی حدود 60 میلیارد دلار است

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر سال میزان 20 درصد از فرش نفت و گاز به این صندوق اختصاص داده می شود

به گزارش شیرازه، دکتر جعفر قادری ضمن بازدید از بانک انصار استان فارس با توانمندی ها و ظرافت های این بانک در امور بانکی و خدمات رسانی به مردم آشنا و در جریان فعالیت های متنوع بانک انصار قرار گرفت.

نماینده شیراز در خانه ملت با بیان اینکه بانک انصار یکی از بانک های موفق کشور است گفت: این بانک می تواند در حمایت صندوق توسعه ملی در پرداخت تسهیلات به بخش های خصوصی و نهاد های عمومی غیر دولتی معرفی و اقدام نمایند و از این امکان جهت کمک و خدمات رسانی به مردم بخصوص سپرده گذاران و مشتریان خود نماید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عقب افتادگی در استان فارس در زمینه تولید و اشتغال افزود: با توجه به سرمایه در گردش و حجم نقدینگی بانک انصار و همچنین اعتماد مردم به آن، می تواند با تاسیس شرکت های مختلف و با عرضه سهام آن به مردم در طرح ها و پروژه های صنعتی، نفت، گاز وپتروشیمی، احداث آزاد راه ها، خطوط ریلی و معادن مشارکت نماید تا از این طریق مشکل بیکاری و اشتغال حل گردد و هم شرایط و شاخص های سرمایه گذاری در استان بهبود یابد و سپرده گذارن و سهامدارن وابسته به این بانک نیز متنفع گردند این امر زمینه تحقق توصیه ها و دیدگاه های مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است و هم توانمندی سازی پتانسیل سپاه، بسیج و مردم است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی بیشتر استفاده شود افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر سال میزان 20 درصد از فرش نفت و گاز به این صندوق اختصاص داده می شود در حال حاضر حدود 60 هزار میلیارد تومان موجودی این صندوق است که عمدتا به طرح های تولیدی، خدماتی و صنعتی بخش های غیر دولتی پرداخت می شود.

دکتر قادری افزود: چنانچه طرح دارای توجیه باشد و مصوبه کارگروه اشتغال استانداری گرفته باشد و حداقل 20 درصد آورده اولیه نیز تامین کرده باشد از طریق بانک های عامل مشمول دریافت تسهیلات ارزی و ریالی تا سقف 80 درصد می شوند.

در این جلسه حقیقی مدیر عامل سرپرستی شعب بانک انصار فارس و معاونین وی به ارائه گزارش عملکرد و طرح دیدگاه های خود پرداختند و سوالات خود را مطرح که دکتر قادری به سئوالات آنان پاسخ داد.

نظرات بینندگان