کد خبر: ۵۴۸۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 8 اردیبهشت

خواسته مهم یک روزنامه از مقامات ارشد استان فارس!

روزنامه های استان امروز در حالی منتشر شدند که سخنان آیت الله ایمانی محور اصلی آن ها بود.

به گزارش شیرازه؛ «هتل های شیراز جای خالی ندارد» را «افسانه» به نقل از رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داده و گفته که گردشگران خارجی در کشور 150 درصد افزایش یافته اند. خدا را شکر؛ روحانی مچکریم! اما این جمله به نظر شما عجیب نیست؛ «همان طور که دکتر روحانی گفته اند، پایه های تحریم در حال فروریختن است و افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در ماه های اخیر موید این موضوع بوده که سیاست های دولت یازدهم در گسترش تعامل با دنیال به شدت در حال پاسخ دهی است». واقعا کدام آجر دیوار تحریم طی این مدت لق زده که حالا افزایش گردشگران را دلیل آن بدانیم؟

«عصر مردم» اما دفاع علی لاریجانی از روحانی را تیتر کرده؛ «برخی می خواهند به تاریخ هم دروغ بگویند». این را او در واکنش به مستند «من روحانی هستم» گفته. دفاع از روحانی البته اگر حرف نادرستی در این مستند زده شده باشد، کار درستی است اما؛ چرا این قدر این دفاع لاریجانی از روحانی، شدیداللحن است؟! آن چه امروز در این روزنامه چشم گیر است، مصاحبه اختصاصی آن با آیت الله ایمانی است که در آن آمده: «اگر بناست مشاغلی در استان تعریف شود، باید مشاغل تخصصی باشد. یعنی ما برج می سازیم و در این برج کالای پزشکی، مهندسی، ادوات کشاورزی ارائه شود نه این که بنجل های دیگران را عرضه کنیم تا موجب ترافیک شود». گزارشی از نشست دیروز در دانشگاه شیراز با موضوع حقوق شهروندی از منظر فرمان 8 ماده ای حضرت امام خمینی هم از دیگر عناوین این روزنامه است. و اما کاریکاتور دیدنی امروز و سبد کالایی که صد سبد غوغا به همراه داشت و احتمالا دارد!




فارغ از این که «نیم نگاه» چه تیتری زده است، خواندن ستون «در شهر چه خبر است؟!» آن حلاوتی دیگر دارد. عنوان این است؛ «کاهش اشتراک نشریات در سال فرهنگ توسط برخی ارگان ها چه معنایی دارد؟!!» ماجرا از این قرار است که «برخی از مدیران، روابط عمومی ها و دستگاه های دولتی به دلیل نبود اعتبارات اشتراک نشریه های خود را کاهش داده اند». نیم نگاه اما با این استدلال که امسال «سال فرهنگ» است و مطالعه یکی از مولفه های فرهنگ، به این مسئله اعتراض کرده و در پایان آورده: «امیدواریم نماینده ولی فقیه و استاندار با حساسیت لازم این موضوع را مورد توجه قرار دهند و به دستگاه ها و نهادها اعلام نمایند که امسال در عمل توسعه فرهنگی را دنبال کنند و یکی از ساده ترین شیوه های آن ... قرار دادن نشریات در محل هایی جهت استفاده ارباب رجوع است و نه کم کردن نشریاتی که ...». این خواسته مهم! در حالی از مقامات ارشد استان مطالبه شده که بی صبرانه منتظریم در سالی که به قول نیم نگاه، «سال فرهنگ» است، تغییرات ملموس و حرکتی محسوس و حتی نامحسوس به سوی حرفه ای شدن چه در قالب و چه در محتوا در این روزنامه شاهد باشیم.

«حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بومی و غیربومی در استان فارس» را «خبر جنوب» به نقل از مدیرکل اطلاعات استان فارس تیتر کرده است. این روزنامه از قول رئیس کانون ایمنی و بهداشت کار فارس تیتر زده؛ «خطر در کمین 800 کارگاه فارس» چرا که آن ها حفاظت فنی ندارند. «چه جمله هایی را نباید به رئیس تان بگوئید؟» هم در ستون خواندنی های اقتصاد این روزنامه منتشر شده است. مدیرکل بیمه سلامت فارس اما به خبرنگار خبرجنوب گفته: «فارسی ها برای بیمه سلامت دست بجنبانند». رضا ممتحن گفته تا روز گذشته در فارس 67 هزار و 754 نفر در این بیمه ثبت نام کرده اند که 30 هزار و 633 نفر آنان شیرازی هستند.

بازدید فرماندار شیراز از مسکن مهر لپویی، سفر مدیرکل یونسکو به شیراز، انتصابات در حوزه شهرداری، اظهارات آیت الله ایمانی در خصوص تعطیلی کارخانه ها و ... از دیگر عناوین امروز روزنامه های استان هستند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
مردم از روزنامه ها صداقت و اطلاع رساني مي خواهند ولي روزنامه هاي زرد نان را به نرخ روز مي خورند و براي امام حسين گريه مي كنند ولي ديگ آش مش حسن را هم مي زنند..
معيني
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
شيرازه = چوب لاي چرخ كن دولت.