کد خبر: ۵۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/سه‌شنبه 9 اردیبهشت

خط و نشان مدیرکل «یونسکو» برای ارگ کریم خان زند!

مدیر کل یونسکو در شیراز از پروژه هتل آسمان به عنوان تهدیدی برای ثبت جهانی مجموعه کریم خان زند یاد کرده است!

به گزارش شیرازه امروز تمام روزنامه ها به خبر سفر دیروز وزیر کار و رفاه اجتماعی به شیراز به مناسبت روز کارگر، پرداخته اند. «عصرمردم» تیتریک خود را کشوری انتخاب کرده و خبر دیدار استاندار با گروه سرمایه گذاری امارات را با عکسی از این دیدار در صفحه اول خود به چاپ رسانده. خبر وزیر کار هم در حاشیه صفحه اول خودنمایی می کند. اما در یکی از صفحات داخلی تمام قد به موضوع سفر وزیر به شیراز پرداخته. صفحه آخر خبر کنگره شعر با موضوع دریاچه پریشان را چاپ کرده و از کاریکاتور هم خبری نیست.


«خبرجنوب» هم به موضوع سفر وزیر در حاشیه صفحه اول خود پرداخته اما از روز کارگر هم غافل نشده و خبری با عنوان تقدیر از کارآفرینان نمونه استان چاپ کرده. از اینها که بگذریم به خبری تکان دهنده می رسیم «کشف 5 هزار کیسه خون تاریخ گذشته در انبار انتقال خون فارس» درحالی این خبر منتشر شده که مسئولین انتقال خون کشور بار ها از مردم برای اهدای خون به دلیل کمبود ذخایر خونی، استمداد طلبیده اند. رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، اطراف حافظیه و سعدیه را با «چال اسکندرون برره» مقایسه کرده! غافل از اینکه همین آقایان برای تصویب خیلی از پروژه ها در شیراز که شاید تاثیرات بدتری داشته باشند، کاملا همراهند!  اجازه هایی که برای ساخت و ساز در اطراف زندیه صادر شده باعث شده که این مجموعه تاریخی ثبت جهانی نشود که این موضوع به طور مفصل در صفحه گردشگری با عنوان «خط و نشان «بوکووا» برای «کریم خانم زند»» بررسی شده. خبر بازی پنجشنبه تیم فجر هم هنوز تیتریک صفحه ورزشی این روزنامه است.


اما «نیم‌نگاه» تیتریک خود را از سفر دیروز وزیر به شیراز و جشن دیروز به مناسبت روز کارگر انتخاب کرده و از افزایش 40 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها خبر داده یعنی 350 تومان به ازای هر کورس! که در شورای شهر تصویب شده و منتظر امضای فرماندار است تا کرایه ها افزایش یابد. آیت الله ایمانی هم از دولت ها گلایه کرده که به وظایف خود در مورد حوزه علمیه عمل نکرده اند؛ این موضوع در صفحه داخلی این روزنامه چاپ شده. صفحه آخر هم تمام قد به موضوع جشن روز کارگر پرداخته. لازم به ذکر است که این جشن با حضور وزیر کار و تعاون و همزمان با مراسم تودیع و معرفه رییس سازمان کار و تعاون فارس برگزار شد.


«افسانه» افزایش کرایه ها با موافقت شورا را تیتریک خود کرده و جشن دیروز روز کارگر را هم به صفحه اول خود کشانده. خبرهایی در مورد سفر مدیرکل یونسکو به شیراز و اخباری هم در مورد شهرستان آباده از عناوین صفحات داخلی این روزنامه است. همین طور «راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس در دانشگاه شاراز» و «فارس آماده همکاری با سرمایه گذاران امارات است» که در صفحات داخلی خودنمایی می کنند.


سفر دیروز وزیر کار و رفاه اجتماعی به شیراز به مناسبت روز کارگر و افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در شیراز از محورهای مشترک تمام روزنامه های امروز شیراز بود.
نظرات بینندگان