کد خبر: ۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
صادق زیباکلام:

صحبت‌های دیشب روحانی ۱۹ میلیون رای دهنده را ناامید کرد

در مورد مسائل سیاست خارجی هم، اینکه بشنویم با روسیه یک معاهده خوشحال کننده داریم یا با چین رابطه داریم ، نه تازگی ای و نه جذابیتی دارد.
به گزارش شیرازه، صادق زیبا کلام، درباره صحبتهای شب گذشته روحانی گفت: معتقدم صحبتهای رییس جمهور بسیاری از 19 میلیون رای دهنده ایشان را ناامید کرد و آنها موضوعاتی را  که منتظر بودند ، روحانی در گفت و گو با مردم به آن اشاره کند ، از زبان وی نشنیدند.

وی در ادامه با بیان اینکه رییس جمهور باید به خواسته های رای دهندگانش هم توجه داشته باشد، گفت: بسیاری از افرادی که به روحانی رای دادند ، فارغ التحصیل دانشگاهها، دانشجو و در مجموع از طبقه تحصیلکرده هستند که موضوعات جامعه مدنی برای آنها اهمیت دارد، اما رییس جمهور برای این گروه هیچ حرفی نداشت.

زیبا کلام با اشاره به موضوعات پیش آمده در بند 350 اوین، گفت: برخی منتظر توضیح رییس جمهور درباره این اتفاقات بودند ، اما ایشان بدون هیچ اشاره ای از کنار این مسائل گذشت .

73 میلیون ثبت نام کننده یارانه یک پیام اعتراضی بود

وی با یاد آوری این مطلب که 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند، گفت: بسیاری از این 73 میلیون نفر به هیچ عنوان به 45 هزار تومان یارانه نیاز نداشتند، اما برای رساندن یک پیام اعتراضی به رییس جمهور ثبت نام کردند، پیامی که دولت باید آن را دریافت می کرد.

زیبا کلام در ادامه گفت: باید رییس جمهور به مردم توضیح می داد که 73 میلیون نفر ثبت نام برای یارانه، یعنی یک فاجعه ملی ، باید به مردم می گفت: از ابتدا هم این یارانه ، خشت کجی بود که گذاشته شد.

صحبتهای رییس جمهور درباره قرارداد با روسیه و چین  برای مردم جذابیتی نداشت

این استاد دانشگاه درباره موضع رییس جمهور در سیاست خارجی گفت: در مورد مسائل سیاست خارجی هم، اینکه بشنویم با روسیه یک معاهده خوشحال کننده داریم یا با چین رابطه داریم ، نه تازگی ای و نه جذابیتی دارد.

وی درباره نقاط قوت صحبتهای روحانی گفت: اینکه رییس جمهور ، کشوری را تهدید نکرد، نقطه قوت صحبتهای رییس جمهور بود، اینکه کشوری تهدید به نابودی نشد، نقطه قوت صحبتهای رییس جمهور بود.

منبع: ایران خبر

نظرات بینندگان