کد خبر: ۵۵۰۲۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

طرح نماینده مردم شیراز در مجلس برای ختم غائله برج های دوقلو

باید تمام تلاشمان را به کار گیریم که تولیدات صنعتی و کشاورزی در سطح استان فارس ارتقاء یابد و از آن طریق بتوان ظرفیت‌های اقتصادی و درآمد سالانه اشتغال را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سر و صداهایی که در مورد برج‌های دوقلوی شیراز در استان و کشور به راه افتاده و اختلاف نظرهایی را باعث شده است، پیشنهاد داد: قبل از تصویب نهایی طرح در کمیسیون ماده پنج، در جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون عمرانی، نمایندگان شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، یک کارشناس موافق و یک کارشناس مخالف، مدیران کل اطلاعات، دادگستری، فرمانده سپاه و نماینده امام جمعه و مدیران کل عضو کمیسیون ماده پنج موضوع به بحث گذاشته شده و اگر رانتی برای سرمایه گذار ایجاد نشده و امکان تکرار چنین مصوبه‌ای برای دیگران هم وجود دارد و همچنین واگذاری چنین تراکم و ارتفاعی مشکلی برای شهر ایجاد نمی‌کند، همه افراد حاضر در جلسه متعهد شوند تا کمیسیون ماده پنج و شورای شهر را مورد حمایت قرار داده و در غیر اینصورت شورای شهر و استانداری از تصویب طرح در کمیسیون خودداری و نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

دکتر جعفر قادری ضمن تاکید بر برگزاری جلسه مشترک افزود: بدیهی است که اگر بدون ایجاد حداقل اجماعی کمیسیون ماده پنج اقدام به تصویب این طرح کند؛ چه شورای عالی شهرسازی و معماری به دلیل اصلاح اساسی در طرح تفصیلی شهر مورد فشار قرار بگیرد و یا به این انتقادها بی‌اعتنایی کند، همین کشانده شدن موضوع به رسانه های ملی و فضای دیجیتال به ضرر شهر و استان تمام شده و باعث عدم جذب سرمایه گذار و فراری دادن سرمایه گذاران موجود خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه اولویت ایجاد اشتغال را در تولید دانست و گفت: باید تمام تلاشمان را به کار گیریم که تولیدات صنعتی و کشاورزی در سطح استان فارس ارتقاء یابد و از آن طریق بتوان ظرفیت‌های اقتصادی و درآمد سالانه اشتغال را افزایش دهیم.

وی ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های توریستی و گردشگری در شیراز، تصریح کرد: برج‌سازی و تراکم‌ها در شهر نباید تراکم‌های بی‌رویه‌ای باشد یا به گونه‌ای نباشد که نظم شهر را به هم بریزد بنابراین مسئولین مربوطه باید به منظر بصری شهر توجه کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: شورا، شهرداری و کمیسیون ماده 5 باید همواره این اصل کلی را مد نظر قرار دهند که اگر می‌خواهند امتیازی را به فرد یا گروهی بدهند، ببینند آیا این امتیاز را برای دیگران هم می‌توانند تکرار کنند یا نه؟ اگر امکان‌پذیر است که امتیاز را بدهند اما اگر فقط به برخی افراد امتیاز دهیم و سایرین از این امتیاز محروم باشند؛ این مساله، رانت و مشکل ایجاد می‌کند.

قادری افزود: شاید برخی از نقاط شهری، ظرفیت ساخت برج 50 طبقه و حتی بالاتر را هم داشته باشد اما از نظر عدالت اجتماعی و جلوگیری از رانت، نباید به گونه‌ای عمل شود که امتیاز در گروه یا فرد خاصی خلاصه و دیگران محروم بمانند.

وی با بیان اینکه تعیین تعداد طبقات و ارتفاع برج، بحثی تخصصی است، تصریح کرد: باید در هر نقطه از شهر ارتفاع به گونه‌ای پیش‌بینی شود که اگر مورد مشابهی درخواست ساخت داشت، بتوان چنین ظرفیتی را برای او هم فراهم کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
جعفر قادری از عوامل ورود سرمایه گذاری ناسالم به شهر شیراز بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
احسنت بر جناب دکتر قادری
بالاخره یک نفر حرف حساب زد و بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی و جنجال های رسانه ای شهرداری و شورا منتقدین و کارشناسان را حساب کرد و سلاح منطق و استدلال را پیش کشید. آقایان شورا بسم الله
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با توجه به اینکه جناب آقای استاندار خودشان بشدت موافق این پروژه می باشند بنظر نمی رسد بیطرفانه قضاوت گردد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با توجه به اینکه جناب آقای استاندار خودشان بشدت موافق این پروژه می باشند بنظر نمی رسد بیطرفانه قضاوت گردد.
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
این جور که میشه 30 به 3 بابا انصاف کجارفت ؟ فقط شورائی ها خودشون 21نفرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
آخه جناب دکتر این چه پیشنهادیه
مگه قراره موضوعی امنیتی را بررسی کنید که اطلاعات و دادگستری و سپاه ورود کنند. اونهم یک فقط یک مخالف با اینهمه موافق
ناشناس
Germany
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
خدایا عقلمان را بر احساساتمان غالب کن
آخه به قول دوستان یه مخالف در برابر اینهمه موافق
شورای شهر=موافق
استاندار=موافق
شهرداری=موافق
حالا واقعا شما قضاوت کنید اون یه نفر مخالف مثل شهید امر به معروف علی خلیلی باید تو اون جلسه از جونش و آبروش مایه بذاره
آرش
-
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
پيشنهادخوبي هست همه مسئولين ازكم كيف قضيه مطلع مي شوندواطلاع رساني مي كنند