کد خبر: ۵۵۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: بیشترین فعالیت‌های قرآنی کشور در فارس صورت گرفته است

کار فرهنگی و زندگی فرهنگی تنها با شعار محقق نمی‌شود و با استفاده از آیات الهی باید سبک زندگی را قرآنی کنیم و فرهنگ کشور را بالا ببریم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمد همتی در نشست خبری طرح ملی فعالیت‌های قرآنی استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرآن قانون اساسی ما است و اگر در زندگی مردم جاری و نهادینه شود زندگی بسیار ارزشمند می‌شود.

وی افزود: اگر امروز احساس می‌کنیم که به امید نیاز داریم بی‌شک قرآن می‌تواند منشا آن باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: امروز کشور ما از سربلندترین کشورها است و همان‌طور که حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند جهاد مایه عزت است، کشور ما این عزت را به چشم خود دیده است.

وی اضافه کرد: کار فرهنگی و زندگی فرهنگی تنها با شعار محقق نمی‌شود و با استفاده از آیات الهی باید سبک زندگی را قرآنی کنیم و فرهنگ کشور را بالا ببریم.

همتی گفت: اعتبارات آموزشی در سال 90 برای برگزاری مباحث قرآنی یک‌میلیارد و 347 میلیون ریال، اعتبارات عمرانی یک‌میلیارد و 960 میلیون ریال، اجاره بها یک‌میلیارد و 11 میلیون ریال و اعتبار رهن هفت میلیون و 50 ریال بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین فعالیت‌های قرآنی در کشور در استان فارس صورت گرفته که مورد توجه و احترام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطر نشان کرد: این استان به دلیل داشتن شهر قرآنی استهبان و موسسه فرهنگی قرآن و عترت‌ بیت‌الاحزان با 200 شعبه به عنوان موسسه برتر کشور و سومین حرم اهل بیت بودن توان بیشتری برای بودجه دارد و علاوه بر آن تمرکز بودجه در مرکز مشکلات بسیاری برای استان‌ها به وجود آورده است.

در ادامه این نشست خبری معاون فرهنگی این اداره کل نیز ابراز داشت: فراگیر شدن موسسات قرآنی اصل عمده‌ای است که در اداره ارشاد توجه ویژه‌ای در سال‌های گذشته به آن شده و موسسات بسیاری در این استان ایجاد شده است.

احمدرضا نداف ادامه داد: در پنج سال گذشته تعداد موسسات قرآنی در این استان از تعداد انگشت‌شمار به 85 موسسه رسیده است.

وی افزود: نتیجه فعالیت‌های قرآنی در فارس، موسسه بیت‌الاحزان با 100 شعبه در این استان و کشور است.

این مقام مسئول بیان کرد: در گذشته اعتبارات به صورت کشوری بوده که با تغییر سیاست‌ها از طریق بخش استانی به موسسات اختصاص داده می‌شود.

در ادامه مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان و عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی در کشور ابراز داشت: فارس از دیرزمان با وجود آثاری مانند دروازه قرآن و حافظ، قطب قرآنی کشور بوده که امید داریم با همت مسئولان این شعار را زنده نگه داریم و این استان را به قله برسانیم.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی اضافه کرد: موسسه بیت‌الاحزان اقدامات وسیع قرآنی در سطح این استان و کشور انجام داده و امروزه تنها استانی است که اقدامات قرآنی در خارج از خود را نیز انجام می‌دهد.

وی گفت: تاسیس مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در کشور برای نخستین بار از جمله اقداماتی بوده که در سال گذشته 170 حافظ قرآن را آموزش داده است.

شاهسونی تصریح کرد: از سراسر کشور برای ثبت‌نام در این موسسات شبانه‌روزی به استان فارس مراجعه می‌کنند که جای خرسندی است.

وی افزود: برای ثبت نام در این موسسه شبانه‌روزی حفظ قرآن، به دلیل کمبود ظرفیت‌ها امتحان ورودی به صورت کنکور انجام می‌شود که امید است با ایجاد فضا و بالا بردن ظرفیت‌ها این آزمون برداشته شود.

مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان گفت: این موسسه 135 شعبه در 10 استان کشور دارد که هر شخصی با هر سن‌ و سال و میزان سواد می‌تواند در این موسسات شرکت کند و تا حال بیش از یک‌هزار حافظ قرآن را آموزش داده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
سلام مدیرکل میگه موسسه بیت الاحزان200شعبه قرانی داره نداف میگه 100شعبه موسسه بیت الاحزان تواستان داره مدیرموسسه قرانی بیت الاحزان میگه 135شعبه داره خداگواه خودتون قضاوت کنیدکدامشون درست میگه