کد خبر: ۵۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

ساخت سامانه پيش بيني و هشدار سرمازدگي در فارس

جوان شیرازی موفق به طراحی و ساخت سامانه پیش بینی و هشدار سرمازدگی شد .
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، این دستگاه به منظور پیش بینی سرمازدگی قبل از وقوع آن با قابلیت اطلاع رسانی به کشاورزان و مسئولان ذیربط طراحی و ساخته شده است.

مبتکر شیرازی سازنده دستگاه گفت: این دستگاه از طریق حسگرهای رطوبت و دمای موجود در آن ، نقطه شبنم را محاسبه کرده و براساس نقطه شبنم بدست آمده برای منطقه نصب شده کمینه دما را ظرف 24 ساعت آینده اعلام کند .

محمد مختارزادگان ادامه داد: این پیش بینی بر اساس یک دستگاه پیش بینی هواشناسی سرمازدگی منطقه ای، قادر است برای مساحتی برابر با 100 هکتار انجام شود .

وی با اشاره به اینکه چنانچه کمینه دمای محاسبه شده برای 24 ساعت آینده به دمای بحرانی سرمازدگی محصول در منطقه ای که دستگاه درآن نصب شده نزدیک شود دستگاه به صورت خودکار شروع به اعلام هشدار می کند افزود : هشدار پیش بینی سرمازدگی با فلش نوری به همراه آژیر در مزرعه و منطقه اعلام می شود و به صورت مخابراتی برای هر تعداد گوشی همراه کاربران ، مسوولین و یا افرادی که تعبیه شده پیام کوتاه می فرستد .

خلفی نژاد، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت : این سامانه به شماره 71519 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران ثبت اختراع شده است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان