کد خبر: ۵۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

شهیدی که تفرقه را خطر بزرگی برای جهان اسلام می‌دانست

سردار شهید ناصر بیابانی پس از حضور در مبارزات انقلابی در دوران دفاع مقدس نیز وارد میدان مبارزه شد و سرانجام در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار شهید ناصر بیابانی در تاریخ یکم شهریورماه سال 1341 در کرمانشاه به‌دنیا آمد و دوران کودکی خود را در این شهر سپری کرد و تحصیلات خود را تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داد.

وی با شروع مبارزات ملت ایران علیه رژیم طاغوت، فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز  کرد و با شرکت در راهپیمایی‌ها، پخش اعلامیه امام خمینی (ره) و شرکت در نماز جماعت در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کرد.

این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر اوقات خود را با حضور در مراسمات سخنرانی سپری می‌کرد و به فعالیت در ارگان‌های دولتی مشغول بود تا اینکه نهایتا وارد جهاد سازندگی شد.

شهید بیابانی در سال 1359 با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از طی آموزش‌های لازم، تعلیمات مربوط به عملیات‌های سپاه را آموخت.

وی به‌دلیل اینکه بیشتر احادیث امامان معصوم، به‌ویژه امام علی (ع) را یادداشت و حفظ می‌کرد؛ در بین هم‌رزمانش به «ناصر حدیثی» مشهور بود و هر جایی که وارد می‌شد آن‌جا را به کانون گرم مراسمات معنوی تبدیل می‌کرد.

این شهید بزرگوار پس از مدتی خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان محافظ امام جمعه آن‌زمان کرمانشاه شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی انتخاب و در بیت آن شهید والامقام مشغول به خدمت شد.

در وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است: تمام پدران و مادران نباید از رفتن فرزندانشان به جبهه‌ها جلوگیری کنند، زیرا در این‌صورت در محضر خداوند و پیامبر (ص) نمی‌توانند پاسخ‌گو باشند.

وی در ادامه وصیتنامه خود تمام برادران دینی را به استغفار و دعا دعوت کرده و بهترین راه درمان‌ و تسکین دردها را خواندن دعا و مناجات با خداوند سبحان بیان کرده است.

شهید بیابانی در وصیتنامه خود افزوده است: ای رزمندگان همیشه در راه خدا باشید و در راه او قدم برداشته و اجازه ندهید دشمنان بین شما تفرقه بیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا کنند.

وی گفته است: اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابر قدرت‌ها بوده و با حضورتان در جبهه‌های حق علیه باطل به حرف‌های امام این مرد بزرگوار گوش فرا داده تا راه سعادت دنیا و آخرت را بپیمایید.

سرانجام شهید ناصر بیابانی در تاریخ 27 مهر ماه سال 1363 در منطقه عملیاتی میمک زمانی‌که معاون گردان حنین بود در درگیری با مزدوران بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان