کد خبر: ۵۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 17 اردیبهشت

سلاخی اراضی ملی در شیراز؛ نظارت کجاست؟

روز شیراز دستمایه تمام روزنامه های شیراز شده که هرکدام به نوعی به این روز ابراز ارادت کرده اند.

به گزارش شیرازه خبر سفر ترکان به شیراز دستمایه تمام روزنامه های امروز شیراز شده. عده‌ای به عنوان تیتر اصلی و عده‌ای در حاشیه به آن پرداخته‌اند.

«خبرجنوب» از میان صحبت های ترکان در شیراز، «اتصال فارس به دریا قطعی است» را تیتر یک خود کرده. استاندار هم امروز در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می کند که گفته: «فارس در شاخص تولید ثروت با سیستان و بلوچستان همتراز است».«از خطای مهندسان مُهرفروش نباید گذشت» از تیترهای داخلی است که ترکان در دیدار با اعضای نظام مهندسی شیراز گفته. در بخشی از این گزارش به نقل از ترکان آمده: «نباید از خطاهای مهندسینی که با حیثیت 300 هزار مهندس کشور در این بخش بازی می کنند گذشت». «سلاخی اراضی ملی در خلوتگاه دشتکوه» هم از دیگر عناوین صفحات داخلی است که مدیرکل منابع طبیعی در پاسخ به بازرس کل استان که خبر از زمین خواری داده بود، گفته: «زمین تصرف شده در حوزه راه و شهرسازی است نه منابع طبیعی». حالا مهم تر از این که این زمین ها در حوزه استحفاظی چه کسی بوده، مقابله با زمین خواران است که باید جدی صورت گیرد.

اما «افسانه» باز به دولت سابق تاخته و از میان صحبت های ترکان «واگذاری های غیرقانونی دولت قبلی لغو می شود» را تیتر یک خود کرده. یادداشت امروز با عنوان «روز شیراز» به بررسی خواهرخوانده های خارجی شیراز پرداخته و درنهایت هم با طرح این سوال که «آیا می توان به تکرار و به هر بهانه از شخصیت های مطرح جهان برای حضور مناسبتی دعوت به عمل آورد؟» گلایه کرده که چرا روز شیراز با روزحافظ یا سعدی یکی نشده تا شخصیت ها کمتر به زحمت بیفتند و یکباره برای چند مناسبت به شیراز بیایند!!! صفحه ای از صفحات داخلی هم اختصاص یافته به گفت‌وگو با مشاور استاندار که عکس صفحه اول را به خود اختصاص داده. «منحنی فلاکت ایران با ونزوئلا برابر است» این را استاندار گفته و افسانه هم به چاپ رسانده؛ این روزها استاندار بیشتر از قبل به مقایسه وضعیت استان با نقاط دیگر است.

«نیم‌نگاه» تیتری کشوری برای خود انتخاب کرده؛ «ظریف در مجلس: ما ملت دلاوریم نه دلواپس». «مهندس عشایری: با تلاش همگانی شاهد کاهش 40 درصد تلفات و 22 درصدی تصادفات در نوروز امسال بودیم» که در جشن کاهش تلفات و تصادفات جاده ای توسط مدیر راه و شهرسازی فارس گفته شده و از جمله عناوین صفحات داخلی نیم نگاه است. از صفحات داخلی که عبور کنیم صفحه آخر امروز با دست پر آمده از گزارشی ویژه از نشست ترکان با اصحاب سازمان نظلام مهندسی تا «به داد پیمانکاران بومی فارس برسید» که رییس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی از روند روبه رشد افزایش سرمایه گذاران غیربومی در فارس و نبودن مجال برای سرمایه گذاران بومی، گلایه کرده.



«عصرمردم» هم از میان صحبت های ترکان در مورد اتصال فارس به خلیج فارس تیتر خود را انتخاب کرده. این روزنامه به مناسبت روز شیراز به سراغ شهردار و نماینگان منتخب مردم رفته تا از شیراز، مشکلات و آینده اش از آن ها بپرسد. «برای حل مشکلات اقتصادی استان فارس به مناطق ویژه امید بسته ایم» به نقل از استاندار در جلسه نشست مدیران مناطق آزاد کشور در شیراز، از جمله عناوین داخلی این روزنامه است. در صفحه حوادث این روزنامه هم گزارشی با عنوان «انهدام باند سرقتهای مسلحانه در شیراز» از قول سردار سجادیان به چشم می خورد.

نظرات بینندگان