کد خبر: ۵۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

اولویت‌های طرح پزشک خانواده در سال جدید چیست؟

وضعیت پرداخت از جیب مردم در جهت بهبود وضعیت اجرای برنامه و رفع نقایص و مشکلات اجرایی دیگر برنامه ای است که در اولویت های کاری ما قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه، رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : با توجه به اهمیت و هدف سلامت نگری در برنامه پزشک خانواده و افزایش دیدگاه سلامت محوری پزشکان، چهار اولویت در صدر برنامه های ستاد اجرایی پزشک خانواده دراستان در سال 93 در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر کرم توانی افزود: ادغام 5 برنامه اولویت دار معاونت بهداشتی در بسته خدمات پزشک خانواده و الزام پزشکان خانواده به ارایه این خدمات به جمعیت تحت پوشش در جهت پیش گیری و مراقبت مستمر وصحیح در زمینه مراقبت بیماری های قلبی و عروقی، مراقبت بیماری های متابولیک مثل دیابت، بهبود تغدیه کودکان زیر 6 سال، مراقبت سلامت مادران باردار و مراقبت و معاینات دوره ای دانش آموزان، از اولویت های پزشک خانواده در سال جاری می باشد.

وی اظهار داشت: انجام حداقل 10 طرح پژوهشی در خصوص زوایای مختلف برنامه پزشک خانواده از جمله رضایت مندی مردم، پزشکان، وضعیت پرداخت از جیب مردم در جهت بهبود وضعیت اجرای برنامه و رفع نقایص و مشکلات اجرایی دیگر برنامه ای است که در اولویت های کاری ما قرار گرفته است.

دکتر توانی بیان کرد: یکی از مهم ترین تحولاتی که می تواند نظام ارجاع را به بهترین نحو ممکن عملی سازد انجام ویزیت جاری و ارجاع الکترونیک می باشد که راه اندازی نرم افزار ویزیت جاری و ارجاع الکترونیک و اتصال کلیه پزشکان خانواده و متخصصان به این نرم افزار در جهت ثبت اقدامات و خدماتی که در هر ویزیت توسط پزشکان خانواده به بیماران ارایه می گردد، از اصول آن است.

وی گفت: به منظور مشخص کردن سطوح مختلف درمان و نیز نحوه و زمان مناسب ارجاع، آماده سازی راهنماهای بالینی، مراقبتی و درمانی از مهم ترین اصول می باشد، بنابراین تدوین این راهنماها نیز برای پزشکان خانواده و متخصصان و در جهت منطقی و علمی کردن درمان و ارجاع بیماران در راس برنامه های ستاد اجرایی در سال جاری می باشد.

نظرات بینندگان