کد خبر: ۵۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنجشنبه 18 اردیبهشت

نسل کشی ماهی ها در رودخانه «کر» با مواد منفجره!

سفر رییس دفتر رهبر انقلاب به شیراز در صدر اخبار امروز روزنامه هاست و تمام روزنامه ها در صفحه اصلی خود به آن پرداخته اند.

به گزارش شیرازه سفر رییس دفتر رهبر انقلاب به شیراز در صدر اخبار امروز روزنامه هاست و تمام روزنامه ها در صفحه اصلی خود به آن پرداخته اند و هریک بخشی از آن را بازگو کرده اند، عده ای از نشست شورای اداری فارس گفته اند که با حضور رییس دفتر رهبر انقلاب برگزار شده و عده ای هم از غبار روبی حرمین شریفین احمدی و محمدی(ع) گفته اند. صحبت های دیروز مقام معظم رهبری با فرهنگیان هم دستمایه خیلی از روزنامه ها شده؛ عده ای تیتر یک خود را از میان صحبت های رهبر انقلاب انتخاب کرده اند و عده ای هم آن را به حاشیه کشانده اند.

«عصرمردم» در حاشیه صفحه اول خود به صحبت های رهبر انقلاب اشاره کرده و خبر مربوط به نشست شورای اداری استان را تیتر کرده که با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری در شیراز برگزار شده. بازار شهر جدید صدرا کماکان داغ داغ است؛ معاون وزیر راه در همایش صدرا خبر داده: «ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در شهر های جدید» و این موضوع در صفحات داخلی این روزنامه چاپ شده. کاریکاتور این روزنامه هم این گونه است:

«خبرجنوب» زیست محیطی تیتر زده و گفته «نسل کشی ماهی ها در رودخانه کر» که از صید بی رویه و غم انگیز ماهی های رودخانه کر با انفجار مواد منفجره خبر داده و گلایه کرده که چرا کسی در این زمینه حرفی نمی زند یا اقدامی نمی کند. صفحات داخلی با دست پر به میزبانی آمده؛ از مراسم تجلیل از مامای نمونه گرفته تا «در مسیر حادثه با یک هلال سرخ ماه» که به مناسبت روز هلال احمر چاپ شده. یازدهمین گردهمایی سراسری اشتغال با حضور برخی از مسئولان برگزار شده؛ این موضوع با عنوان «سیستم بانکی علیل و مریض نمی تواند اشتغال ایجاد کند» به نقل از امام جمعه موقت شیراز، در صفحات داخلی این روزنامه چاپ شده که به بررسی موانع اشتغال و راهکارهایی برای برون رفت از آن پرداخته.


«افسانه» تیتر خود را از میان صحبت های دیروز رهبر انقلاب انتخاب کرده و جلسه شورای اداری را هم با عکسی از آن به صفحه اول کشانده. «کتاب انتقاد» عنوان یادداشت امروز است که به موضوع درخواست روحانی از دانشگاهیان برای انتقاد از دولت پرداخته. در بخشی از این یادداشت آمده: «تکرار این خواسته[درخواست روحانی از دانشگاهیان برای نقد دولت] نشان می دهد استادان دانشگاه از بحث و گفت‌وگو خودداری کرده اند. شاید چون هزینه این کار برای آنان بالاست یا فایده ای در آن نمی بینند». «صدرا به رشد پیش بینی شده دست نیافت» به نقل از معاون وزیر راه و «مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

«نیم‌نگاه» هم از میان صحبت های رهبری تیتر زده. «جشنواره «سی‌راه» احیا کننده فرهنگ‌های منسوخ شده است» به نقل از معاون فرهنگی شهرداری از تیتر های برجسته صفحه نخست این روزنامه است. «شهردار شیراز: به دنبال تخصصی شدن ساختمان های تجاری هستیم» از عناوین داخلی است. همین طور «مصلی نژادها از مصادیق بارز سوره عصر هستند»از دیگر عناوینی است که مربوط به بزرگداشت دکتر مصلی نژاد خیر مدرسه ساز است و صفحه ای را به خود اختصاص داده است. صفحه آخر هم کماکان از «سی‌راه» می گوید. «فواید و مضرات بودن بعضی ارگان ها و مجموعه های دولتی یا شبهه دولتی!!» تیتر ستونی است با عنوان در شهر چه خبر است؟ که به برررسی نقش نظارتی دولت های خارجی و مقایسه با دولت خودمان پرداخته و نقدی هم از خصوصی سازی های نیمه کاره کرده و برای شاهد مثال شرکت هایی را مثال زده که سرویس های مدارس را سازماندهی کرده بودند و پول اول به حساب آنها واریز می شد و آنها به حساب راننده واریز می کردند. همچنین خواسته که این وضعیت سامان یابد و دولت بیشتر به سمت نظارت برود تا اقدام مستقیم.

نظرات بینندگان