کد خبر: ۵۵۳۶۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
وزیر سابق اطلاعات در گفتگوی اختصاصی با شیرازه:

ما روی کلمه به کلمه توافق‌نامه با 5+1 دلواپسیم

کسانی که در فتنه 88 نقش و تاثیرگذار بودند و با هشدار مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه تغییر مسیر ندادند و کماکان در مسیر فتنه حرکت و دست‌بردار نیستند، اگر در جایگاهی قرار بگیرند قطعا فتنه را دنبال خواهند کرد.
حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در گفتگوی اختصاصی با شیرازه، با اشاره به همایش «دلواپسم» در روزهای گذشته گفت: شما نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که دلواپس نباشد، همه دلواپسند! چرا که دشمن، دشمنی ساده نیست و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، آنها طراحی کرده اند و فضای مذاکرات را مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مراقبت از منافع کشور در مذاکرات پیش رو افزود: باید توافق‌نامه های قبلی برای ما عبرت باشد، ما در قطعنامه 598 بدون تعارف، به دلیل بی‌توجهی بر روی برخی بندها، از جمله، کلمه «تابعیت»، اکنون هزینه سنگینی محتمل شدیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده نظام اسلامی جدا باید سراغ این افراد برود و از چرایی بی‌توجهی آنها چه از عمدی باشد یا سهوی از آنها سوال کند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 ابراز داشت: دشمنی‌های استکبار، پیچیدگی‌های خاص خود خودش را دارد، لذا می بایست در توافق‌نامه، روی کلمه به کلمه آن بحث شود، چرا ممکن است طرفین برداشت خاصی از این کلمات داشته باشند. به عنوان مثال همین کلمه «تابعیت»، آمریکائی‌ها می گویند اگر کسی از کشوری به آمریکا سفر کند، چند سال بماند، تابعیت آمریکایی دارد در حالی که برداشت ما از تابعیت متفاوت است.

وی تصریح کرد: آمریکا اکنون بر اساس برداشت خودش برای ما هزینه سنگینی را تحمیل می‌کند. به همین خاطر در کلمات و جملات ما دلواپسیم و تاکید می‌کنیم باید جدا مرافبت شود.

وزیر سابق اطلاعات درباره بازگشت برخی فتنه‌گران به عرصه مدیریتی در کشور گفت: این مورد هم جزء دلواپسی هاست؛ یعنی ما باید به این نکته توجه داشته باشیم، کسانی که در فتنه 88 نقش و تاثیرگذار بودند و با هشدار مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه تغییر مسیر ندادند و کماکان در مسیر فتنه حرکت و دست‌بردار نیستند، اگر در جایگاهی قرار بگیرند قطعا فتنه را دنبال خواهند کرد.

حجت الاسلام مصلحی درباره این‌که آیا می‌توان تا پایان تیرماه به توافق جامع با 5+1 دست یافت به شیرازه گفت: من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد، چرا که همانطور که رهبری گفتند، ما به طرف‌های غربی اعتماد و اطمینان نداریم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
این را هم بدون که اکثر مردم دلواپس برگشت شما و احمدی نژادی ها به قدرت و شروع دوباره بدبختی ها هستند!
بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
پیش داوری نفرمایید آقایان !!!
رهبری بر کل مذاکرات اشراف کامل دارند .پس کاسه داغ تر از آش نشوید .یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
دل ملت هم به امنال شما خوشه
یاعلی یه کاری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
درود بر اطلاعات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
به نظر بنده نظام اسلامی جدا باید سراغ این افراد برود
به نظر بنده کمترین به عنوان یک شهروندعادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به تابعیت آن برخود بالیده وخداوند را ازاین بابت شاکر وسپاسگزارم
نظام اسلامی باید سراغ شما وهمکارانتان که با عملکرد خود نظام را به اینجا رسانده اید هم بیاید.
شما که ملیاردها دلار ثروت این مملکت را به بادفنا دادید که امروز غرب صدمی از آن ثروت نابودشده را به عنوان یک بند توافق به کشور بازپس دهد.
آقای عزیز سر خود را از برف بیرون بیاورید ونظری بر آمار عملکردتان در 8 سال گذشته بیافکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
باریکلو برجی!
مطیع رهبر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
اقاحیدرشمابهتره مطیع فرمایشات رهبری وخواست مردم ولایتمداروباغیرت ایران اسلامی باشی ،ای کاش سری به دلهای مردم میزدی وسراغی از خودت میگرفتی...