کد خبر: ۵۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

در برخی از مدارس، امنیت معنوی و فرهنگی برای محجبه ها و مذهبی ها وجود ندارد/ باید ثبت نام در مدارس «امین» سهل و فراگیر باشد

روحانی باید در این مدارس روی افراد آسیب پذیر جامعه بیشتر کار کند تا بدنه جامعه همزمان با هم اصلاح شود و پیش برود.
به گزارش شیرازه، رئیس جامعه روحانیت شیراز داشت: انگیزه طرح مدارس امین برای ساماندهی کل وزارتخانه آموزش و پرورش بود و هدف ایجاد یک مدرسه خاص و محدود نبوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: مدارس امین نباید در نواحی خاصی محدود شود و این طرح در تمام مدارس آموزش و پرورش اعم از ابتدایی و دبیرستان وجود داشته باشد و باید ثبت نام در مدارس امین سهل و فراگیر باشد به گونه ای که هر کسی بتواند در این مدارس درس بخواند.

امام جمعه شیراز افزود: مدارس امین باید با همکاری حوزه و در تمام زمینه ها رشد پیدا کنند.

 آیت الله ایمانی در جلسه شورای مدارس امین استان ضمن تبریک میلاد سراسر نور مولی الموحدین حضرت علی(علیه السلام) گفت: کار مدارس امین نباید در یک مقطع خاص متوقف شود و تا جای ممکن باید پیشرفت و گستردگی داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار ادامه داد: مدارس شبانه روزی فرصت بسیار خوبی برای کارهای مذهبی و فرهنگی است و روحانیت باید از این فرصت استفاده نماید.

آیت الله ایمانی عنوان کردند: باید در کل بدنه آموزش و پرورش یک روحانی در خدمت تربیت فکری و معنوی و فرهنگی دانش آموزان باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس افزود: روحانیت باید در همه مراحل به عنوان بازو و کمک کار آموزش و پرورش حضور داشته باشد که بتوانیم مشکلات و معضلات سر راه جوانان و نوجوانان را برطرف نماییم.

آیت الله ایمانی در این دیدار تاکید کرد: مدارس امین در واقعه بدنه جامعه است و لذا باید در تمام مقاطع تحصیلی بسط و گسترش پیدا کند.

امام جمعه شیراز افزود: متاسفانه در تعداد محدود و انگشت شماری از مدارس امنیت معنوی، فکری و فرهنگی برای محجبه ها و مذهبی ها وجود ندارد و باید همه مدارس آنچنان باشد که مراسم های دینی و مذهبی با آسودگی و بدون هیچ گونه دغدغه و زخم زبان و با حضور روحانی برگزار شوند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه نباید به مدیریت فردی تکیه داشته باشد و باید برای آن یک سیستم تعریف شود و اینگونه نباشد که کارها وابسته یک فرد خاص باشد.

حضرت آیت الله ایمانی بیان داشت: روحانی باید در این مدارس روی افراد آسیب پذیر جامعه بیشتر کار کند تا بدنه جامعه همزمان با هم اصلاح شود و پیش برود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اضافه کرد: حوزه باید در مدارس امین از روحانیون شاخص استفاده کند و باید در مدارس امین روحانی هایی گذاشته شوند که از یک حداقلهایی برخوردار باشند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجه الاسلام والمسلمین رصاف معاون روحانیت و حوزه های نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آذری مدیر کل آموزش و پرورش استان و حجه الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گزارشی از وضعیت و عملکرد مدارس امین استان ارائه کردند.

نظرات بینندگان