کد خبر: ۵۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس:

در فارس طرح شفافی برای ارائه به سرمایه گذار وجود ندارد/ ما نشسته ایم تا سرمایه گذار بیاید

دلیلی ندارد اعتبارات استانی را صرف آماده سازی زیرساخت‌های آبرسانی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شورای اداری استان، با تصریح اینکه اکنون درخصوص گاز از اعتبارات ملی استفاده می شود که باید در حوزه آب نیز به همین شکل کار شود، گفت: دلیلی ندارد اعتبارات استانی را صرف آماده سازی زیرساخت‌های آبرسانی کنیم و باید برای این پروژه ها نیز از اعتبارات ملی تخصیص یابد چراکه اعتبارات در استان‌هایی نظیر مازندران که مشکل آب ندارند، صرف توسعه می شود اما در استان فارس اعتبارات استانی صرف تامین آب می‌شود‌.

جعفر قادري افزود: بحثهایی نظیر صندوق توسعه ملی، بورس و اوراق مشارکت ظرفیت خوبی است که باید از آنها بهره جست.

وی از تلاش مجلس براي تدوين قانون حمايت از توليد ملي در قالب حدود 40 ماده خبرداد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز پيش‌نويس لايحه‌اي را در اين خصوص براي ارائه به مجلس آماده كرده است که اقدام مجلس در كنار تلاش دولت مي‌تواند در راستاي افزايش توان توليد داخلي مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

قادري تصریح کرد: در حوزه‌هاي مختلف پا به پاي تلاش‌هاي اقتصادي بايد بتوانيم در حوزه‌ فرهنگي نيز اصلاحاتي داشته باشيم، صرفه‌جويي، فرهنگ كار و تلاش، توجه به كالاهاي داخلي، توجه به سبك زندگي اسلامي و ايراني، از جمله موضوعاتي به‌شمار مي‌رود كه بايد در آنها اقدامات فرهنگي سامان‌دهي شود.

قادری با اظهار تاسف از اینکه دستگاه های مختلف استان فارس طرح های شفافی برای ارائه به سرمایه گذار ندارند، توضیح داد: در تهران با بخشهای مختلف برای جذب فرصتهای سرمایه گذاری جلسه برگزار می کنیم اما در استان طرح و کار پیشنهادی دقیقی تعریف نکرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ما نشسته ایم تا سرمایه گذار بیاید و کار مطالعاتی را خودش انجام دهد و به ما ارائه دهد و ما فقط نظر بدهیم که این کار انجام می شود یا نه که دست آخر نیز آن اداره به این نتیجه می رسد که قابل انجام نیست.
نظرات بینندگان