کد خبر: ۵۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

استاندار فارس: در پر کردن چاههای غیرمجاز پیشتاز هستیم

سیدمحمد احمدی استاندار فارس گفته است، از 75هزار حلقه چاه در این استان، تعداد 15هزار حلقه به برداشت غیرمجاز آب می پردازند.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در بیست و ششمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور که به میزبانی شرکت آب منطقه ای فارس در شیراز برگزار گردید ضمن بیان اینکه وضعیت آب استان در شرایط بحرانی قرار دارد، مدیریت این حوزه را کاری سخت عنوان نمود و افزود: کشور در منطقه ای خشک قرار دارد و در ابتدای سال زراعی نگاه مردم، ابتدا به آسمان و سپس به شماست.

دکتر محمد احمدی استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی و افت سطح آب در این بخش را مسئله ای اساسی دانست و بر این نکته تأکید کرد: کشت بی رویه و عدم توجه به کمبود منابع آب زیرزمینی از سوی برخی کشاورزان، عامل افت سفره ها از 30متر تا 300متر است. بنابراین باتوجه به اینکه از 75هزار حلقه چاه در این استان، تعداد 15هزار حلقه به برداشت غیرمجاز آب پرداخته اند، در فارس پیشتاز پر کردن چاههای غیرمجاز هستم و مانع تقاضای جدید خواهم شد.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه به مسئله معاش برخی از مردم، از راه کشاورزی و باغداری توجه دارد، به طراحی راههای معیشتی جدید برای مردم تأکید کرد و از مسئولین این امر خواست با برنامه ریزی بهتر، این بخش را بیش از پیش مدیریت نمایند.

نظرات بینندگان