کد خبر: ۵۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 5 خرداد

فقط اوقات فراغت 20 درصد از دانش آموزان فارس غنی می شود!

بلیط های هواپیما در دستان دلالان با عث شده مردم برای بلیط چند برابر قیمت هزینه کنند.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» تیتر زده «مجلس به دنبال عاملان تولید بنزین سرطانزا» و ناف آلودگی کلانشهرها را به بنزین آلوده گره زده. «صدا و سیما نقش موثری در توسعه فارس بر عهده دارد» را استاندار گفته که در صفحات داخلی امروز به چشم می‌خورد. دیگر عنوان داخلی امروز این روزنامه هم اختصاص دارد به «جشنواره فرهنگی قرآن و عترت در شیراز برگزار می شود»؛ این تیتر به بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان مربوط می‌شود که قرار است در شیراز برگزار شود. این روزنامه ترجیح داده بیانیات رهبری که دیروز در جمع نمایندگان مجلس انجام شد را در صفحات داخلی خود پوشش دهد.

«عصرمردم» برای تیتر یک خود به سراغ سخنان رهبر انقلاب رفته و از «دفن اموات در کنار شهر تاریخی بیشاپور» هم غافل نشده. «معاون سازمان آموزش و پرورش استان: توانمان همین بوده است» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که از اوقات فراغت دانش آموزان در آستانه تابستان و تعطیلات تابستانی گفته و آورده: «اوقات فراغت تنها 20 درصد از دانش آموزان فارسی غنی می شود!» و در پایان کاریکاتور امروز که سعی کرده بابک زنجانی را بترساند.

«خبرجنوب» تیتر زده «ضرغام صادقی با 190 رای عضو هیات رییسه مجلس شد». این روزنامه همچنین موضوع دفن اموات در کنار شهر تاریخی بیشاپور را نیز به صفحه اول خود کشانده. در کنار تمام این عناوین تیتر «کمبود پروازها نان چه کسانی را در روغن انداخت؟» خودنمایی می‌کند که به موضوع کمی عرضه بلیت های هوایی در برابر تقاضای آن پرداخته است که این موضوع عرصه را برای دلالان باز کرده و دلالان مردم را مجبور به خرید بلیط های گران می‌کنند! امام جمعه شیراز هم در راستای صحبت های رهبر انقلاب از استادان و دانشجویان استان خواسته نقش خود را در جنگ نرم ایفا کنند و این موضوع در صفحات داخلی تیتر شده. استاندار فارس هم در همایش مسجد محوری گفته: «با محور قرار دادن مساجد و تبادل نظر با مردم، جامعه به حرکت در می آید» که امیدواریم اینگونه صحبت ها در حرف و اجلاسیه‌ها و همایش‌ها منحصر نباشد و در عمل هم به آن پرداخته شود. باز هم خبر تخلف میلیاردی این بار در صنوف فارس، آن هم به ارزش 4 میلیارد و 510 میلیون ریال که تیتر صفحات داخلی خبرجنوب شده که خبر آن را معاون بازرسی و نظارت بر کالای سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس داده و گفته: «3148 واحد متخلف شناسایی شد که پرونده آن ها به تعزیرات حکومتی رفت».

«نیم‌نگاه» خبر مربوط به ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی را تیتر یک خود کرده و هم‌چنین به نقل از سردار سجادیان تیتر زده «افزایش هزینه تخلف، توسعه حمل و نقل عمومی و فضای پارکینگ ها به همراه آموزش راهکارهای کاهش ترافیک است». خبرهای داخلی امروز این روزنامه هم عبارت است از «با ابلاغ رییس شورای فرهنگ عمومی استان قرارگاه فرهنگی استان فارس آغاز به کار کرد» و «استاندار فارس: ساخت هتل ها، ساختمان ها و باغ های مدرن در فارس آغاز شود».

نظرات بینندگان