کد خبر: ۵۶۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

نگاهی به حواشی انتشار کلیپ ایرانی «هپی»/ به بهانه «شادی» حیا را نشانه گرفته‌اند

عکس‌هایی از پشت صحنه‌ فیلم‌های دیگری که در صفحات این افراد وجود دارد بیانگر آن است که باید منتظر فیلم‌های دیگری از جنس کلیپ هپی باشیم!
هفته گذشته دستگیری عوامل کلیپ «هپی» در فضای مجازی خبرساز شد. حضور یکی از بازیگران زن این موزیک ویدئو در نماهنگ «چرا رفتی؟» ساخته باران کوثری و نقش آفرینی کارگردان کلیپ «هپی» در کمپین انتخاباتی حسن روحانی بلافاصله در سایت‌های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر و با بازخوردهای مختلفی از طرف بازدیدکنندگان روبرو شد.

به گزارش شیرازه به نقل از تریبون؛ مصاحبه «سیاوش ط» برادر «ریحانه ط» یکی از دستگیرشدگان و بازیگران کلیپ «هپی» با مسیح‌علینژاد خبرنگار ضدانقلاب و مدیر صفحه «آزادی‌های یواشکی» در فیس‌بوک و همین‌طور حضور این بازیگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف او را بیشتر از دیگر همکارانش در معرض اخبار قرار داده است. گفتنی است غیرفعال شدن اکانت فیس‌بوک و سایت شخصی‌ این بازیگر در این روزها شاید بدون ارتباط با این حواشی نباشد. اما نگاهی گذرا به صفحات شخصی وی در برخی از این شبکه های اجتماعی بیانگر بی‌اعتقادی وی به حجاب اسلامی و حتی تمسخر حجاب از جانب او است.

vlcsnap-2014-05-28-16h03m10s184

 f264524eb27a11e388e812d767576a00_8

h

عکس ها از صفحه اینستاگرام ریحانه ط

صفحات دیگر اعضای گروه سازنده هپی در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام نیز همین گونه است. تصاویر بی حجاب، حضور در مهمانی‌های مختلط و غیراخلاقی، مشروبات الکی و… دیگر ناهنجاری‌های اخلاقی است که تصاویر آن توسط این افراد در صفحات شخصی‌شان به صورت عمومی منتشر شده است.

عکس‌هایی از پشت صحنه‌ فیلم‌های دیگری که در صفحات این افراد وجود دارد بیانگر آن است که باید منتظر فیلم‌های دیگری از جنس کلیپ هپی باشیم! و از موسیقی زیرزمینی در سالیان گذشته امروز با پدیده فیلم‌های زیر زمینی مواجهیم فیلم‌هایی که حیا و فرهنگ ایرانی اسلامی ملت را نشانه گرفته است.

hapiha

هپیها حرفه‌ای هستند

ساسان سلیمانی کارگردان این کلیپ آن‌گونه که در مصاحبه با نشریه ایده‌آل مدعی می شود عکاس تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ بوده است و همان کسی است که رنگ بنفش را به ستاد تبلیغاتی روحانی پیشنهاد می‌کند.

او به ایده‌آل گفته بود:

«اسفند ۹۱ دوستانی از ستاد تبلیغاتی آقای روحانی خواستند پروزه عکاسی از ایشان را کارگردانی کنم. قراربود عکس‌های اتلیه‌ای از ایشان گرفته شود تا بتوانند در بیلبورد‌ها و پوسترهای تبلیغاتیشان ازآن‌ها استفاده کنند. قراربود عکاسی در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود».

او اینچنین ادامه داده بود: «چند روز پیش از این، یکی از مشاوران ایشان برای هماهنگی‌های لازم با من در تماس بود و از من خواست رنگی را به عنوان رنگ تبلیغاتی ایشان پیشنهاد بدهم. من‌‌ همان موقع رنگ بنفش را پیشنهاد کردم و شماره دقیق رنگ را هم چند ساعت بعد به دستشان رساندم. بعد از آن، موقع عکاسی با دکتر روحانی درباره رنگ بنفش حرف زدیم و ایشان هم گفتند که رنگ خوبی است و به این ترتیب، رنگ بنفش، رنگ تبلیغاتی رئیس جمهور ایران شد».

سلیمانی در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از فستیوال «نور» در سانفرانسیسکو برای فیلم کوتاه «به اندازه یک سیگار» دریافت کرد. مجموعه ۲۶ قسمتی «داستان مثنوی» از شبکه دوم سیما هم از جمله کارهای سلیمانی است. او کارگردان کیلپ برخی خوانندگان نیز بوده است.

لذا ادعای این‌که موزیک ویدئوی هپی کاری آماتور بوده و با دوربین موبایل ضبط شده و… درست به‌نظر نمی‌آید و سازندگان آن را باید تیمی حرفه‌ای دانست و مسئولین باید به دنبال دست‌های پشت صحنه‌ای باشند که به تولید و توزیع این اثر حرفه‌ای منجر شده است.

آن‌ها شادند

احمد موسوی نویسنده وبلاگ رونوشت در این‌ رویکردهای فکری و عقیدتی که منجر به ساخت چنین اثری شده، نوشته است:

شاید دنیای تزویر به ما اتهام ببندد که مخالف شادمانی مردمیم و تربیت لیبرالی شهروندان آن عوالم که به دلیل سبک زندگی خانواده گریز خود در معرض انقراض جمعیتند اصولا از درک علت این حساسیت نسبت به دریده شدن آستانۀ هنجارهای اجتماعی، ناکام باشد و هیچوقت به نتیجه نرسد… و با ساده‌لوحانه ترین نتیجه‌گیری ما را متهم به مخالفت با طراوت و سرزندگی کند …

شاید با دیدن فیلم چندتا جوان، بتوان پلیس ایران را سرزنش کرد که «چه حساسیتی بود … حالا چهار نفر هم عشقشان کشید که در فضای تربیتی خودشان برقصند»… اما خوب کمی که پیش می‌روی و به صفحۀ یکی از تولیدکنندگان این کلیپ «ریحانه ط» می‌رسی … صفحه‌اش را که بالا و پائین می‌کنی، چشمت به نظر ۹ ماه پیش او ذیل یک کلیپ دیگر می خورد …. نوشته است : Love it … یعنی عاشقشم … روی علاقمندی او کلیک می‌کنی … کلیپ پر است از عکسهای زن‌های لخت مادر زاد که در POSE های مختلف جلوی تو رژۀ تن‌نمائی می‌دهند… اسمش هنر به تصویر کشیدن واقعیات است لابد و جنبۀ دیگری ندارد!
taravati
وجه تشابه علاقه به این «فرهنگ برهنگی» و «شاد بودن» برایت سوال می‌شود؟ آیا برای شادبودن باید هر پرده‌ای را درید و حیای شرقی و عفاف و پاکدامنی شرعی را به خاک سپرد؟ برایت سوال می‌شود که قیمت این «شاد بودن» چقدر است؟ و این «شاد بودن» آیا غیر از رنگ و روی ظاهر، لباس زیر مردم ایران را هم طلب می‌کند؟ و ما چقدر باید «هپی» باشیم تا با عاشقی‌های این تولید کننده‌ها همگون و همسان شویم؟

بالاتر خانم «ط» در صفحه‌اش با تعدادی از دوستانش به تجلیل از گابریل گارسیا مارکز پرداخته، نویسنده‌ای که مرور کتابهایش تو را یاد یکی از کتابهایش می‌اندازد که در آن با افتخار به شرح و ستایش لذایذ خلاقیت آمیز! همخوابی با چندین فاحشه سخن می‌گوید که یکی از آنها یک چندم او سن دارد. با خود می‌گوئی اینها هم عوالم منسجم و به هم پیوسته‌ای دارند، همه چیز به هم مربوط است.

تکیه کلام محاوره‌ای ایرانی‌ها، وقتی کسی را آنقدر فارغ از مساله و تفکر و جریان می‌داند، می‌گوید : «یارو شاده» … یعنی خیلی فارغ است و بی خیال و لاابالی … و به راستی که «هپی»ها چقدر «شادند» و عجیب است که جامعۀ ما باید بابت این فراغت آنها از هنجارهای اجتماعی و ملی و ایرانی و اسلامی خود هزینه بدهد! بدون اینکه گوش شنوائی داشته باشند و بدون آنکه مایل باشند که به آمارهای بحرانی فروپاشی خانواده در جائی که شادی را آنطور که مورد پسند آنان تعریف شده مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
4
کلیپ هپی مزخرف ترین کلیپیست که تا حالا دیده ام.مردم گولشون نخوریدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
3
این ها شادی نیست بلکه سیاست زمین زدن اسلام است