کد خبر: ۵۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
سردار سلامی:

دشمن در صورت اقدام، بدون ملاحظه مورد اصابت قرار خواهد گرفت

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمن هر کجا که باشد، زیر دید و در میدان تیر ماست و در صورت اقدام، بدون ملاحظه مورد اصابت قرار می‌گیرد.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران که در آستانه سوم شعبان روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار صورت گرفت، در سخنانی گفت: در ابتدا فرا رسیدن ایام ماه مبارک شعبان‌المعظم و همچنین سالروز میلاد باسعادت سید و سرور شهیدان اهل عالم، حضرت سیدالشهدا (ع) و همچنین میلاد باسعادت قمر منیر بنی‌هاشم، علمدار کربلا، مظهر غیرت و جوانمردی الهی، حضرت اباالفضل عباس (ع) و نیز میلاد خجسته سیدالساجدین، زین‌العابدین امام سجاد (ع) را به محضر همه مؤمنین و مؤمنات و همه مسلمانان عالم و بخصوص ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ وی افزود:‌ فرا رسیدن ایام پاسدار و جانباز را نیز به پیشگاه همه عزیزان به ویژه جانبازان سرافراز و فداکار و دلاور میهن اسلامی و همکاران عزیز و ارزشمندم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: ما در آستانه برگزاری مراسم شکوهمند بیست‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام راحل عظیم‌الشأن هستیم. ارتحال این امام بزرگوار که توانست بعثت مجددی را برای اسلام عزیز در عصر حاضر ایجاد کند، به محضر همه عزیزان و مردم بزرگوار تسلیت عرض می‌کنیم.

سلامی ادامه داد: آن هنگامی که امام بزرگوار ما مشعل فروزان یک انقلاب بزرگ را به دست گرفت و ندای وحیانی آزادی انسانها از اسارت طاغوت را سر داد، آن هنگامی که نظام موازنه قوای دو قطبی دوران جنگ سرد را در هم فرو پاشید و علم استقلال و آزادی ملت مسلمان ایران را به احتزار درآورد، قدرتهای شیطانی ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام و پایه‌های اساسی یک تمدن جدید را احساس کردند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: تمدنی که مفاهیم آزادی و عدالت و انسانیت و اخلاق و کرامت انسانی را به عنوان منشور اصلی تمدن خود به جهان بشریت عرضه کرد. از آن هنگام که نظم کهن توسط انقلاب بزرگ اسلامی امام فرو ریخت و زمینه‌های پیدایش یک نظم جدید براساس یک اندیشه و تفکر الهی آغاز شد، همه قدرتهای مستکبر عالم در یک صف‌بندی فشرده و منسجم دست در دست هم دادند. آنها در رؤیاهای راهبردی خود، در آرزوهای بلندشان و در کرانه‌های توهمات و خیالاتشان خشکاندن ریشه‌های استقلال این کشور و شکست دادن این انقلاب بزرگ و شکست دادن ملت مسلمان ایران را در سر می‌پروراندند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این آرزوها و رؤیاها فقط در فضای ذهن و در عالم خیال آنها باقی نماند، گفت: آنها آرزوهایشان را از صفحه ذهن و دلهایشان به میدان عمل منتقل کردند. در همان ابتدای طفولیت انقلاب ما و در نخستین روزها و ماه‌های میلاد این پدیده نورانی و فرخنده، همه قدرت‌های بزرگ عالم، حتی قدرت‌هایی که در دوران جنگ سرد علیه یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند، یعنی آمریکا و شوروی سابق، با هم متحد شدند.

سلامی ادامه داد: در همان ابتدا از هر فرصتی برای توطئه‌ با مقیاس جهانی علیه انقلاب و نظام و ملت ما استفاده کردند. حضرت امام راحل عظیم‌الشأن با ژرف‌نگری و با بهره‌برداری از اندیشه‌های الهی و با استفاده از شناخت عمیق سنت‌های الهی و شناخت عمیق زوایای پنهان ذهن دشمنان بزرگمان و به یک اعجاز و شاهکار عظیم دست زدند.

وی در ادامه تأکید کرد: امام (ره) برای مقابله با این صف‌آرایی دشمنان، به عنوان یک معجزه ذهنی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان را تشکیل دادند. آینده‌نگری امام بزرگ در تشکیل نهادی به نام سپاه پاسداران، آن روزها چندان قابل کشف نبود. وقتی زمان گذشت و حقایق آشکار شد، عالم متوجه شد که این چه نورانیت و درخششی در فضای ذهن یک رهبر الهی، یک رهبر روحانی و یک مرجع عالیقدر است که می‌تواند از پیش فرمول مسدود کردن راه غلبه مستکبران بر مسلمانان و شکست دادن دنیای استکبار را کشف کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه سپاه در نخستین روزهای تولدش با قدرت‌های بزرگ درگیر شد، افزود: سپاه در روزهای نخست با درگیری‌های همه‌جانبه‌ای که معمولاً فراتر از دامنه تحمل سیستم‌های دفاعی عادی جهان است، مواجه شد.

سلامی ادامه داد: سپاه در آن روزها با توطئه‌های تجزیه‌طلبانه در مرزهای غرب، جنوب و جنوب‌شرق کشور و ترکمن‌‌صحرا مواجه شد. البته همزمان با یک جنگ خارجی با دنباله جهانی نیز مواجه شد. سپاه در حالی که هنوز نهالی نورس بود و تجربه اداره کردن جنگهای بزرگ را نداشت، در کنار ارتش وارد یک نبرد جهانی شد.

وی اضافه کرد: مردم سپاه را در آغوش مهر خود گرفتند و به سپاه اعتماد کردند. جوانان خود را در اختیار سپاه قرار دادند تا سپاه آنها را در میدان آزمونی سخت به جهادی نابرابر در برابر دشمنان خدا هدایت و مدیریت کند. جوانان ما شهید می‌شدند و مردم با صبر، نجابت و شکیبایی جنازه فرزندانشان را به خدا می‌سپردند و باز هم از سپاه در جنگ حمایت می‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ارتش و سپاه توانستند مرزهای میهن اسلامی را آزاد کنند، گفـت: وقتی امام این استعداد عظیم را در سپاه دید، در سال 64 با فرمان مبارکش سپاه را به دریا و آسمان برد. تا قبل از آن ما فقط دارای قدرت زمینی بودیم. پاسداران در زمین می‌درخشیدند و به عمق جبهه دشمن هجوم می‌بردند و سرزمین‌های غصب شده را فتح می‌کردند اما امام این فاتحان زمین را به فاتحان دریا و فاتحان آسمان تبدیل کرد.

سلامی در همین زمینه افزود: در همان ابتدا وقتی نیروی دریایی سپاه با قایق‌های کوچک اما مردانی بزرگ شکل گرفت، اولین بار در مقابل ناوهای بزرگ و غول‌پیکر آمریکا جنگید. آمریکایی‌ها داستان نفتکش بریچتون که توسط ناوهای جنگی اسکورت می‌شد و کشتی «سی اُویل سیتی»، «ساموئل بیرابرتز» و برخورد سپاه و ارتش با ناوهای جنگی خود را در دریا دید.

وی اضافه کرد: بیژن کرد و شهیدانی همنام آن در دریا اولین بار آثار ظهور قدرت دریایی سپاه را به دشمنی جهانی به نام آمریکا نشان دادند. آنجا برای اولین بار ما موازنه دریایی را با آمریکا برقرار کردیم و اجازه ندادیم جبهه جدید دریایی بتواند مسیر غلبه‌ای بر منافع حیاتی ملت ایران بگشاید.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: وقتی دشمن جنگ شهرها و موشک‌باران شهرهای ما را آغاز کرد، ما هیچ موشکی نداشتیم. مردی به نام حسن تهرانی‌مقدم، جوانی گمنام با تعدادی از یاران خود به صحنه آمد. از هیچ موشک به وجود آورد. جنگ شهرها به نفع ما به شکلی متوازن پایان یافت و این نقطه شروع جدیدی بود برای اینکه سپاه به ارتفاع و تراز جدیدی از قدرت در جهان دست یابد.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن در برابر ایمان نیروهای ما بسیار کوچک است، تاکید کرد: دشمن هر کجا که باشد، زیر دید و در میدان تیر ماست و در صورت اقدام، بدون ملاحظه مورد اصابت قرار میگیرد.

نظرات بینندگان