کد خبر: ۵۶۲۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
پس از برنامه ثریا و پایش؛

بررسی برج‌های 25 طبقه این بار در برنامه «پیک بامدادی رادیو»+ صوت

مصوبه بحث برانگیز شورای شهر مبنی بر احداث دو برج 25 طبقه در باغ فرزانه شیراز این بار در برنامه پیک بامدادی رادیو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شیرازه مصوبه بحث برانگیز شورای شهر مبنی بر احداث دو برج 25 طبقه در باغ فرزانه شیراز، پس از اینکه در برنامه ثریا و پایش، رسانه ای شد، این بار در برنامه پیک بامدادی رادیو مورد بررسی قرار گرفت. سایت این برنامه در این خصوص نوشت: مصوبه شوراي شهر شيراز مبني بر تخريب بخشي از باغ فرزانه براي احداث برجهاي دوقلو مخالفان و موافقان زيادي دارد. جمعي از استادان دانشگاه و فعالان محيط زيست با اين طرح مخالفت و دانشجويان نيز زنجيره انساني در اطراف اين باغ تشکيل داده اند . امام جمعه شيراز نيز تاکيد کرده است شيراز سومين حرم اهل بيت ع محسوب ميشود و علت طرح ساخت اين برج ها نبود برنامه ريزي براي گردشگري است گزارش همکارم را در اين باره بشنويد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
5
جناب آقای استاندار
چرا به نظرات کارشناسی توجه نمیکنید
از قبل که تکلیف کمیسیون ماده 5 را هم روشن کردید... لجبازی تا کی برادر!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
3
واقعا کار ما به جایی رسیده که برنامه ریزی شهرمون بر اساس ذکر خاطره ای از سفر سفیر قزاقستان باشه؟! آخه کجای دنیا اینجوری تصمیم گیری می کنن؟! شهرهای اروپایی چرا به سراغ برج سازی های بلند مرتبه نرفتن؟ بابا این شهر هویت داره! این شهر دبی نیست!! آقای استاندار! آقای معین! آقای شهردار اینو بفهمید! این شهر هویت داره!
ناشناس
SPAIN
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
0
دلتون خوش!
واقعا این مخالفین و شما رسانه ها تا کنون یک بار سعی کردید از رسانه های ملی و پر مخاطب، جاذبه های شیراز رو معرفی کنید و برای شیراز ثروت آفرینی کنید؟!
بوق کردن مشکلات جز فقر چه چیزی عاید شهر می کنه؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
1
کمسیون ماده 5 وظیفه بررسی کارشناسی موضوع را به عهده دارد. قبل از هر نوع بررسی جناب استاندار موضوع برج ها را تایید شده اعلام کرده؟!
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
0
این باغ به اصطلاح فرزانه خیلی با باغهای معروف و با صفای دیگه در شیراز عزیزمون فرق میکنه. این باغ از بعد انقلاب که این حقیر یادشه همیشه متروکه بوده و یه دیوارم دورش کشیده بودن. الان هم تشریف ببرید ببینید که نصف بیشترش خشک شده. نه تنها توریستی واسه دیدنش شوقی نشون نخواهد داد بلکه منظره جالبی هم از شهر با هویتی مثل شیراز به مخاطبش نمیده. یه جورایی ضد تبلیغ هست واسه شهر اصلا. من فکر نمیکنم این ۴ تا درخت نیمه جان هم اثر چندانی روی ریه تنفسی شهر داشته باشه
گفته میشه ساکنان شهرهای دیگه دنیا شهرهاشون شده شهر ارواح و همشون افسردگی و بی هویتی پیدا کردن و به خاطر همین باغها که هویت شیرازه گردشگرها جذب میشن در جواب این دوستان هم فقط رجوع کنید به آمار ایرانی ها و علی الخصوص شیرازیهای عزیز که علی رغم گران شدن ارز مشتاق رفتن و دیدن همین شهرهای از نظر برخی بی روح و بی هویت هستند.
من فکر میکنم اگر ویزا و مخارج سنگین سفر به شهرهای توسعه یافته وجود نداشت و همه چیز کاملا آزاد میشد اینقدر که از سمت ما مردم برای دیدن همین خارجیهای افسرده و مرده صف میکشیدند از آن طرف اقبالی متوجه ما نمیشد. شهرهایی مثل سائوپائولو برزیل ، پوسان کره جنوبی ، کوالالامپور و استانبول ترکیه هم اصالت سنتی خود رو حفظ کردن و هم حسابی در شهرسازی مدرن و تجدید ساختمانهای مرکزی و من جمله برجسازی موفق بودن. اما متاسفانه ما فقط به تاریخ شیراز چسبیدیم و از بناهای جدید و با شکوه جهانی هیچ سهمی نداریم و با این اوضاع که فکر کنم نخواهیم داشت.
به نظر میرسه طرح مصوب که ۷۰ درصد این زمین رو فضای سبز مطلوب و قابل استفاده میکنه هم بهتر از این وضع آشفته کنونی هست و هم ریه تنفسی وسط شهر رو احیا میکنه
برجهایی که قراره مرکز ارائه لوازم پزشکی بشه میتونه هم منظره جذابتری برای رهگذرا به عنوان یه مانیومنت معماری سازه های بلند داشته باشه و هم توریسم سلامت رو هم که خصوصا از کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی استانهای دیگه به شهرمون میان رو با اقبال بیشتری روبرو کنه که دیگه دقدقه دسترسی به وسابل درمانی در یک محل تخصصی و نزدیک به قلب پزشکی شهر (خیابان زند) مرتفع بشه
تازه همه اینها توسط یه سرمایه گزار خارجیه . تا حالا که ما یادمون میاد واسه این باغ خشک شده هیچ متولی نبوده اگه ما سر اولین سرمایه گزاری هم که پیدا شده این بازی ها رو در بیاریم دیگه کی حاضره بیاد سرمایه گزاری کنه.
اگه کمکی نمیکنیم حداقل بذاریم مسئولین به وظیفشون عمل کنن. اگه ۷۰ درصد فضای سبز رو در نظر نگرفتن در حین عملیات زنجیره تشکیل بدین . این برج یه شبه بالا نمیاد که. وقت برای پایش و ارزیابی پروژه همچنان در زمان ساخت هم باقی هست. در مورد ترافیک هم جوانب کار کاملا دیده شده (بحث البته خیلی زیادتره اما از حوصله این نظر کوتاه خارجه) مثل همه شهرهای پیشرفته دنیا ما هم باید از یه جایی شروع کنیم و امیدوارم این حداقل مقدمه ای واسه شروعمون باشه . پاینده باشید