کد خبر: ۵۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

امام جمعه شیراز: عامل اصلی رکود صنعت در فارس بانک‌ها هستند

95 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی است بنابراین باید کشاورزی از یک کار تولیدی به یک کار علمی مبدل شود.
به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت صنعت در کشور و رکورد صنعت در استان فارس، گفت: مشکلات زیادی در بخش صنعت وجود دارد، اما دلیل اصلی این رکود بانک‌ها هستند که این مسئله نیازمند تدبیر است.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام حمعه شیراز، آیت‌الله ایمانی در جلسه با حضور استاندار محترم فارس و مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی که جهت برسی مشکلات استان و هماهنگی بیشتر در راستای پیشرفت استان در محل نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تشکیل شد با اشاره به راه کارهای ائمه اطهار برای پیشبرد اهداف الهی، اظهار کرد: امام زین‌العابدین از خدای متعال درخواست می‌کند که در زندگی و دروان حیاتم ساعاتی را برای رسیدن به هدفی که آفریده شده‌ام قرار بده.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: امام سجاد در ادامه این دعا از خدای متعال تقاضا می‌کند که برای پر کردن این ساعات نیز مرا راهنمایی فرما تا توان پاسخ‌گویی داشته باشم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مسئولان باید از این فرمایش امام سجاد (ع) بهره ببرند، اظهار کرد: همه باید از خدای متعال این درخواست را داشته باشند که بتوانند از لحظه‌های زندگی خود نهایت استفاده را ببرند.

وی خاطر نشان کرد: خدمت کردن به مردم نعمت بزرگی است که به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری نصیب این جمع شده است که بتوانند در جامعه به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت تشکر از خدای متعال برای داشتن نعمت‌های بی‌شمار بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انسان زمانی قدر نعمتی را می‌داند که آن را نداشته باشد و یا از دست داده باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه استفاده از فرصت‌ها در سیره اهل بیت بسیار تاکید شده، خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید: فرصت مانند حرکت ابر است به سرعت می‌گذرد، فرصت‌ها زود از دست می‌روند و دیر به دست می‌آیند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به مسئولیت مدیران اجرایی کشور در مقابل مردم، گفت: فردا از همه ما سوال می‌شود که از این فرصت‌ها چگونه برای خدمت به مردم استفاده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مطالبات رهبری از مسئولان کشور، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را به عنوان فضای تنفسی جامعه معرفی کرده‌اند.

رییس جامعه روحانیت شیراز افزود: باید دستگاه‌های اجرایی و مردم حداکثر تلاش خود را انجام دهند که در یک فضای سالم و به دور از الودگی زندگی کرد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در کشور، گفت: مقام معظم رهبری به اقتصاد نیز تاکید ویژه ‌ای دارند بنابراین باید به فکر معیشت مردم بود زیرا معیشت مردم نقش اساسی در فرهنگ جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در دستگاه اجرایی کشور، خاطر نشان کرد: قبلا گفته‌ام، حال نیز می‌گویم شرایط استان فارس استثنایی است.

آیت‌الله ایمانی با تشکر از زحمات استاندار فارس، خاطر نشان کرد: احتمال می‌رفت با تغییر دولت با مسئولان ارشد اجرایی استان مشکل اساسی داشته باشیم، اما به فضل الهی مسئولان ارشد اجرایی استان افرادی همراه و هماهنگ با مجموعه استان هستند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اولویت‌های کاری استان فارس، تصریح کرد: باید در استان فارس کارهای کلان پیگیری شود، زیرا اولویت استان فارس با تولیدات کشاورزی و صنعتی است.

ایشان با بیان اینکه معیشت 40 درصد اهالی استان فارس از طریق کشاورزی است، افزود: در کشاورزی با کمبود آب مواجه هستیم که باید تدبیری اتخاذ شود و این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اهمیت صنعت در کشور، بیان کرد: صنعت در استان در حال رکود است و مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد، اما دلیل اصلی این رکود بانک‌ها هستند و این امر نیز نیازمند تدبیر است.

امام جمعه شیراز با اشاره به کمبود آب در استان، گفت: 95 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی است بنابراین باید کشاورزی از یک کار تولیدی به یک کار علمی مبدل شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ظرفیت مجمع نمایندگان استان فارس برای ارتقاء استان، خاطر نشان کرد: 18 نماینده در یک استان ظرفیت بزرگی است که باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده شود.

امام جمعه شیراز با تشکر از استاندار فارس به سبب همراهی و هماهنگی با نمایندگان استان فارس، بیان کرد: صمیمیت و همراهی که در بین مسئولان دیده می‌شود باعث خشنودی بنده شده، امید است که با حفظ این انسجام تحولی در بخش سرمایه‌گذاری و تولیدات استان ایجاد شود.

نظرات بینندگان