کد خبر: ۵۶۲۹۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
حاشیه های پررنگ تر از متن یک بازدید

مدرسه 170 نفره در شهر کوار با 130 دانش آموز افغان و به صورت مختلط (دختر و پسر)!

در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مدارس کوار، مسائل و مشکلاتی مطرح شد که موجب تعجب و تأسف شدید همگان شد
به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، در بازدید روز گذشته دکتر اسماعیلی نماینده مردم شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و آذري مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از آموزش و پرورش و تعدادی از مدارس کوار، شاهد مشکلاتی بودیم که به جرأت می توان گفت در کمتر نقطه ای از کشور وجود دارد.

در این بازدید که فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستان نیز حضور داشتند، مسائل و مشکلاتی مطرح شد که تعجب و تأسف شدید همگان شد.

مهمترین این مسائل که در اثر کمبود شدید فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در شهرستان کوار رخ داده است، وجود دبستانی در شهر کوار با نزدیک به 170 دانش آموز و به صورت مختلط که 75 درصد آن (یعنی 130 دانش آموز) را دانش آموزان افغانی یعنی(دبستان 17 شهریور کوار) بود. یا مدرسه ای در منطقه قنات دهداری در مقطع اول متوسطه و به صورت مختلط! و همچنین وجود تعدادی دیگر از مدارس مختلط در سطح شهر کوار (دبستان شهید مفتح و ...) و وجود مدرسه ای عشایری در کنار یکی از روستاهای شهرستان که به فرزندان آن روستا خدمت ارائه نمی دهد و دانش آموزان روستا مجبور به مراجعه به روستاهای همجوار هستند! (روستای سرود)

از دیگر مسائل مطرح شده توسط فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش کوار، دو شیفته بودن برخی از مدارس، مشکلات اقتصادی و بیمه فرهنگیان، مسدود ماندن طرح رتبه بندی معلمان و همچنین درخواست ایجاد مدارس شاهد، تأمین اعتبار ساخت سالن های تنها هنرستان کوار، تأمین اعتبار ساخت مجتمع ورزشی و باشگاه فرهنگیان و ارائه راهکاری جهت دریافت عوارض سرانه مهاجرین و اتباع خارجه از نهادهای مربوطه بود.

در پایان این بازدید، دکتر اسماعیلی و حمیدرضا آذری با بررسی مسائل و مشکلات موجود، راهکارها و قول های مساعدی را ارائه نمودند. 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
دست مسولین درد نکنه این مسائل گوشه کوچکی از مسائل ومشکلات کواره اگه مدیر کل ونماینده محترم وقت بگذارند به مشکلات زیادتری دست می یابند متاسفانه این شهرستان سکوی پرتاب همکاران فرهنگی می باشد من 15 سال در این منتطقه خدمت کردم وبه مسائل و مشکلات آگاهی کافی دارم امیدوارم برادر عبیدی رییس اداره بتونه با کمک مسئولین بر مشکلات غالب شود انشا اله...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
1
میگن دلیلش کمبود فضای آموزشی تو شهر کواره و اینکه زمینی برای اختصاص به مدرسه وجود نداره و البته شهرداری هم دوتا زمین به آموزش و پرورش داده برای مدرسه.
منتهی سوال من از مسئولین شهرداری و شورای شهر اینه که آیا دوتا زمین کفاف مشکلات فراوان کمبود زمین برای ساخت مدرسه تو کوار رو میده و اگه زمین نیست پس چرا چند وقتی یکبار شهرداری زمین هاشو میزاره مزایده.
اگرم جاش خوب نیست خب بفروشید یه جای دیگه بخرید برای مدرسه آقایون شهرداری.
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
شیرازه عزیز ممنون ازاینکه صادقانه انتشار میدهی.
این را برا خوانندگانت بذار در گوشه ای از سررسیدهایشان نگهدارند.
شهرستان کوار چهار فضای آموزشی نیمه ساخته دارد. که رها شده است.آقایان تو عکس یک سال که اومدن پست گرفتن میدون.
سال دیگه اگه این ها توش دانش آموز درس خوند معلوم میشه این بازدیدسبب خیر میشه.. ماکه چشم مان آب نمی خورد.
در کوزه همان تراود که دراوست؟..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
بایستی آقایان قوانین را بدانند بعد مدیر کل مدیر فرماندار و... شوند.
اتباع خارجی بایستی در مدارس ایرانی ها درس بخوانند.مدرسه اختصاصی منع قانونی دارد.
مدرسه 17 شهریور سال تحصیلی گذشته کاملا تعطیل بود. دانش آموزانش در مدرسه شهید سرانجام در شفیت دخترانه و پسرانه ابتدائی در نزدیکی خود مدرسه17 شهریور مشغول تحصیل در مقطع ابتدائی بودند.
حضور دانش آموز اتباع بدلیل برخی ملاحظات بهداشتی و...در تمامی مدارس شهرامکان پذیر نیست.البته تعداد زیادی که شرایط مناسب تری دارند در تمامی مدارس شهر پراکنده اند. (بر اساس طرح اغماری موجود).برنامه ریزی ارائه خدمت به این بچه ها از افرادی برخواسته است که برای رضای خالق و مخلوق کار میکنند.البته منطقه مدرسه 17شهریورفضای خاص خودش در کوار دارد.
لازم است فرماندار بودجه لازم بدهد.تا مدرسه های نیمه تمام دولتی که در کوار رها شده تکمیل شود. از مدیر کل کاری ساخته نیست.
با این شرایط دل دلسوزان با خبری مکدر نمی گردد...
آنچه واقعیت بود منعکس گردد. دلسوزان به وجد می آیند در ارتباط با پوشش تحصیلی اتباع در شهرستان کوار.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
1
شهر کوار مهاجر پذیر است. سال آینده باید تمام مدارسش دو شفیت شوند.برای افغانیها باید مدرسه مجزا باشه. چرا اونا را کنار بچه های ما می نشانید.
کواری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
در کوار هزاران افغانی هستن که کار میکنند.
بچه هاشون باید مدرسه جدا داشته باشن.طسوجیها مشکل درست کردن حل شد. چرا ما برای بچه ها فکری نکنیم تا مریض نشدن
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
دستشون درد نکنه که شگفت زده شدندو تعجب کردند و غصه خوردند حالا کاری کنند بی زحمت.واقعا که...
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
متاسفم براي اين افكار نژادپرستانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
یه سوال؟
پول سرانه اتباع خارجی به حساب کدام نهادها واریز میشه؟
پولشو چکار میکنن؟
...
دوست
تا ریال آخرش تو شهرستان کوار هزینه مدارس شده و میشه.اسنادش هست تو اداره کوار دادشیم
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
واقعا نژادپرستيتون قابل تاسفه! بجاي اينكه وامصيبتاي مختلط بودن مدارس رو سر بديد؛ حق مطلب دينتون رو ادا كنيد. عزيزترين شما نزد خداوند باتقواترين شماست. پيش خدا ايراني و افغاني يكيه! بخدا حقمونه وقتي مي ريم يه كشور ديگه باهامون بدرفتاري ميشه؛ وقتي خودمون هم همينجوري با مهاجرينمون برخورد ميكنيم...
ناشناس
آقا یا خانم متاسف، چرا اصل مطلب رو عوض میکنی همونطور که تو تیتر اومده اصل مطلب مختلط بودن دختر و پسره نه مختلط بودن ایرانی و افغانی.
سوال دوم اینجاست که چرا همونطور که یکی از دوستان گفته «اتباع خارجی بایستی در مدارس ایرانی ها درس بخوانند.مدرسه اختصاصی منع قانونی دارد.» چرا دانش آموزان افغانی را جمع کرده اند تو همین مدرسه چرا تو مدارس سطح شهر پخش نشدن؟
تا بوده و نبوده تو هر کلاس و مدرسه ای تعدادی دانش آموز افغانی بوده و مشکلی هم وجود نداشته. حالا چی شده که اومدن همشونو یا بهتر بگیم تعداد زیادیشون رو جمع کردن تو این مدرسه.
یلدا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
سلام هیچ کدوم از ما نژادپرست نیستیم ولی باهمین طرز فکر غلط شما هست که این همه افغانی و پاکستانی تو ایران هستن ولی جوونای ما بیکار میگردن به خاطر اینکه اینهمه خارجی اومدن کار میکنن دیگه کاری برای ایرانی نمیمونه همه دنبال افغانی میگردن که بهشون کار میدن ولی ما خودمون باید مدارک دانشگاهیمون تو دستمون باشه و همه جا دنبال کار بگردیم و پیدا نشه حتی کارگری هم برای جوونا نیست شما نمیدونید این خارجیا چه کارایی تو ایران میکنن و همه جا رو خراب کردن تقصیر خودمونه که یک گدا از صبح تا شب نزدیک به صدهزار تومن گدایی میکنه ولی حقوق یک نفر خیلی زیاد باشه چهل پنجاه تومنه.خواهشا حرف از نژاد و نژاد پرستی کمتر بزنید و یک کم فکر کنید.متاسفم برای این طرز فکرتون